Zlatko Schneberger
FD HBK Medlem
Har Ni varit på Bohinj ??ja Bled har fått ett besök av oss varje år sedan vi upptäckte det 1999.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har Ni varit på Bohinj ??ja Bled har fått ett besök av oss varje år sedan vi upptäckte det 1999.
Har Ni varit på Bohinj ??
Då har Ni säkert också varit i Postojna grottornaja där har vi varit några ggr också, mycket vackert område som man bör besöka när man är i Bledområdet. Lite vandring i Triglavskimassivet är inte heller fel.
Då har Ni säkert också varit i Postojna grottorna
Fick ni inte filten ?när vi gjorde vår premiärresa till Jugoslavien 1989 blev vi tipsade av campingvärden att bl a besöka Postojnagrottorna. Vi hade aldrig kunnat drömma om något sådant tidigare, blev verkligen en upplevelse. Ett annat minne från besöket, som vi aldrig glömmer, var också kylan i grottan, shorts och T-shirt var inte rätt klädsel. I Skocjangrottorna, som vi besökte samma år, upplevde vi inte alls kylan på samma sätt.
samma här vi älskar den stan, Almunecar, senast vi var där var förra vintern 2020 precis innan naturkatastrofen inleddes.Vill tillbaka till mitt smultronställe på Costa Tropical! Ganska exakt ett år sen sist!! Bif bilder som ger en ny dimension till båthus/husbåt!!
En f d sjökapten saknade havet så mycket när han mönstrat av 1969, att han byggde sitt hus som en båt.
Han var även en samlare av stora mått och poet. Tyvärr tror jag inte han lever längre, så jag hoppas barnen tar hand om fadersarvet på ett bra sätt!!
Visa bilaga 205433Visa bilaga 205434Visa bilaga 205435
första gången vi låg på camping i Bled var 2007 och i Bohinj på camping Danica, finfint och underbar naturHar Ni varit på Bohinj ??
Det kommer att ändras till vårenHar nån koll på hur vi lämnar Sverige i år? Norge, Danmark å Finland har väl stängt? Vi har planer på Portugal i slutet av Maj, men är mest orolig om hur vi ska ta oss dit. Färja till Tyskland, funkar det fortf? Har resten av länderna i Europa öppet? Visserligen utan HB just nu, men det är en sekundär fråga.
Ola
Tyvärr tror jag att detta speltakel kommer pågå i flera år. Vi försöker hitta kryphål.Det kommer att ändras till våren
Det kända Senjatrollet brann tyvärr ned 2019! Vi kom tyvärr efter branden och fick inte uppleva det i verkligheten. Då fanns inga planer på att bygga upp det igen.Min fru och jag planerar redan en resa till Senja och Lofoten till sensommaren när all snö smält undan. Om nu norrmännen släpper in oss svenskar efter att skidskytte och skrinning åtminstone till en början gått i svensk favör.