knabjalf
HBK Medlem
Moseldalen, Koblenz - Trier
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ett besök på tropical islands med bad och en promenad i skogen där och lite god mat är inte fel hoppas verkligen att det blir öppet. Ligger ju inte många mil från dresden.Vi för vår del skulle åka med TT line från Trelleborg till Tyskland och då framför allt till den underbara staden Dresden, en skön plats för cykelturer, kultur, nöjen och shopping. På vägen dit går det alltid att stanna till på några trevliga platser. Varför inte sluta resan med en tur till Wismar innan färjan går tillbaka från Rostock. Känns härligt att planera för en tid efter pandemin.
Åker Första helgen i april å firar påsk på smögenFunderade på det för en stund sen om och när och vart man ska åka när det går.
Skulle vara roligt att höra hur man tänker i klubben.
Det är dyrt men är en speciell upplevelse, man ska nog vara där när det är lite folk vakterna gjorde ett bra jobb men det är ju 8 år sen jag var där har funderat åka dit flera gånger man kommer ju direkt till sommaren.Åh, Tropical Islands var på min "kom ihåg" lista för några år sedan och har ändå glömts bort.
Funkar det att vara där en dag och slappa som en väldigt tolerant halvpensionär eller är det alldeles för mycket kids i rörelse? Vanliga badhus finns det ju gott om på närmre håll..
Färjan från Rom till Barcelona var väl värd pengarna eftersom man sparade både mil och tid.Vi funderar också på att börja med östra Europa ner till Albanien och färja till Italien, kanske färjan från Italien till Barcelona om vi inte kör landvägen och vidare till Santa Pola över jul och sen fortsätta västerut till Portugal. Marocko låter ju spännande.
Vill tillbaka till mitt smultronställe på Costa Tropical! Ganska exakt ett år sen sist!! Bif bilder som ger en ny dimension till båthus/husbåt!!
En f d sjökapten saknade havet så mycket när han mönstrat av 1969, att han byggde sitt hus som en båt.
Tyvärr tror jag inte han lever längre, så jag hoppas barnen tar hand om fadersarvet på ett bra sätt!!
Visa bilaga 205433Visa bilaga 205434Visa bilaga 205435
Fast Bled är också fin ..den du har i avatarJavisst drömmer man om att få resa söderut, har läst en massa olika reseberättelser och hittat nya pärlor. Vi har i många år pratat om Camp Viter men nu när jag tittat på Franks video från 2018 så skall det inte få bli något som hindrar oss.
Kroatien sommaren 2018
En videoberättelse i två delar Kroatien del 1 Kroatien del 2www.husbilsklubben.se
Fast Bled är också fin ..den du har i avatar