• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svenska tecken

• Startad av Startad av F.d. 52943
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 52943

Guest
När jag laddar ner Hjulnissarnas poi-pdfer ser å,ä,ö i filnamnen ut som kinesiska på min Sony tablet S, Androidplatta med version 4.0.3.
Hittar inte någon inställning som rättar till problemet.
Någon som vet hur man löser detta?

Sv: Svenska tecken

Hvilken pdf leser bruker du? Dette er et signal om at leseren ikke inneholder rett font men bruker en default fint/tegnsett. Last ned Adobe reader og saken skulle være løst.

Har avinstallerat och ominstallerat Adobe reader med mellanliggande omstart av plattan - tyvärr fortfarande samma fenomen.:(
Det enda jag hittar i adobehjälpen om teckenuppsättning är att teckensnitt ska vara inbäddade - vad det nu betyder.

Jag misstänker att det har att göra med om att innehållet måste vara i UTF-8 format eller möjligen ISO-1251.

Hvis det ikke er embedded fonts i pdf-filen så benyttes ofte systemets fonter eller en fontpakke installert med leseren. På nyere windows er systemfontene unicode og nesten alle code tabellene er standard.

Tillbaka
Toppen