• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svenska tecken

F

F.d. 52943

Guest
När jag laddar ner Hjulnissarnas poi-pdfer ser å,ä,ö i filnamnen ut som kinesiska på min Sony tablet S, Androidplatta med version 4.0.3.
Hittar inte någon inställning som rättar till problemet.
Någon som vet hur man löser detta?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svenska tecken

Hvilken pdf leser bruker du? Dette er et signal om at leseren ikke inneholder rett font men bruker en default fint/tegnsett. Last ned Adobe reader og saken skulle være løst.

F

F.d. 52943

Guest

Har avinstallerat och ominstallerat Adobe reader med mellanliggande omstart av plattan - tyvärr fortfarande samma fenomen.:(
Det enda jag hittar i adobehjälpen om teckenuppsättning är att teckensnitt ska vara inbäddade - vad det nu betyder.

BenkeUppsala

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6500
Medlemskap
2025

Jag misstänker att det har att göra med om att innehållet måste vara i UTF-8 format eller möjligen ISO-1251.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvis det ikke er embedded fonts i pdf-filen så benyttes ofte systemets fonter eller en fontpakke installert med leseren. På nyere windows er systemfontene unicode og nesten alle code tabellene er standard.

Toppen