• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svensk Tv i Spanien

F

F.d. 55511

Guest
Är det någon som vet hur man kan se svt play +tv3 play+tv4 play i spanien. Går det att se via datorn där nere? :confused:
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Svensk Tv i Spanien

Ja! Precis lika som här. Bara du har tillgång till internet.

Hälsn jyrki
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Svensk Tv i Spanien

Jyrki, det var ju inte riktigt sant.

Egenproducerade program kan vi som regel se även i Spanien, men inte inköpta program. Har med sändnngsrätten att göra.

Det finns vägar att gå runt det hela, men inte bara koppla upp sig och se.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svensk Tv i Spanien

Beste løsning via VPN mot en gateway i Sverige. Koster noen kr. pr. mnd.
 
F

F.d. 52964

Guest
Sv: Svensk Tv i Spanien

Man kan också använda en Slingbox som man hemma installerar mellan digitalmottagaren och internet. Sedan kan man se alla sina hemmakanaler i datorn var som helst i världen.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Svensk Tv i Spanien

Är det någon som vet hur man kan se svt play +tv3 play+tv4 play i spanien. Går det att se via datorn där nere? :confused:

Eftersom jag just nu sitter på ett hotell i Thailand med mycket bra internet uppkoppling, så kollade jag hur det är. Vilka program vi kan se och inte. Samma sak gäller ju här precis som i Spanien.

SVT-Play: t.ex. Doobidoo, Nya landgång, egen producerade går bra, däremot de utländskt köpta programmen kommer jag inte år, inte heller svt´s utsändningar från paralympics.

TV3Play: T.ex. Efterlyst, Svenska Hollywoodfruar, Ensam mamma... egna produktioner, det går fint. Däremot inte Pan Am som är en amerikansk serrie och som jag också provade.

TV4 Play, har infört något som heter "Premium Kund", vilket jag inte är och när jag försöker se de få saker som man bjuder på, t.ex. News så skall jag i alla fall logga in, annars kommer det upp ett meddelande att jag är utomlands och därför inte kan få ta del av programmen. Tidigare erfarenheter från TV4Play, är att det är få saker som vi kan se i Spanien, men inte så svårt som det visade sig vara nu.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svensk Tv i Spanien

Et gratis alternativ som muligens fungerer er å legge inn en proxy i webleseren - kan lett testes med ip 83.183.96.123 port 1432 som er i Sverige og gratis.
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Svensk Tv i Spanien

Jag tycker att det är mycket underligt det där med sändningsrättigheter. Jag har en parabol på bilen och kan se tyska program var jag än är på kontinenten och dom är minsann inte egenproducerade, det är amerikanska deckare och annat, tyvärr dubbat. Man kan då fråga sig gäller inte upphovsrätten för dessa för dom kan sända över hela Europa, är det bara Sverige som svamlar på så här?:mad:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svensk Tv i Spanien

Problemet kommer av vi i de nordiske land ikke dubber. Det at en viser programmer fra USA og UK sendes med orginal tale ville kreve en roalty for hele europa i stedet for Sverige. Programmer som er dubbet til tysk gir en roalty for de tysk-talende land - ikke mye forskjellig fra kun Tyskland.
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Svensk Tv i Spanien

Et gratis alternativ som muligens fungerer er å legge inn en proxy i webleseren - kan lett testes med ip 83.183.96.123 port 1432 som er i Sverige og gratis.


Hej,

Hur gör jag för att bara TV skall gå via den svenska gatewayen? För det är väl inte att rekommendera att t.ex. bankärenden också går den vägen.

Mvh Bengt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svensk Tv i Spanien

Ser ingen ekstra problem med å rute all netverkstrafikk gjennom en gateway i hjemlandet, en fjerner flere muligheter til "man in the middle" angrep. Ingen av de nett en bruker ute i Europa ser da annet en sterkt kryptert trafikk og inne i denne strømmen av uleselige data ligger igjen den krypterte banktrafikken. Av hastighetsgrunner kan det være ønskelig å kjøre med routing, men det krever litt mer innsats enn jeg ville bry meg med til dagelig.

Har og benyttet den noe svakere løsningen med proxy, og flere weblesere - en uten proxy og en med proxy. Proxy løsningen anbefales ikke brukt for all trafikk da den legger inn endel forsinkelse (svartid) på interaktiv bruk, kan ofte fungere tilfredstillende for steaming tjenester.
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Svensk Tv i Spanien

Hej.
Någon som provat unotelli? Det är bara att använda detta program i datorn och då kommer man åt alla sändningar från Sverige! Funkade utmärkt i Thailand så det borde funka i Spanien också! För en kostnad av 50Kr i månaden går det att titta på allt som sänds från sverige!
Snart daga att damma av och börja njuta igen! Till påsk närmare bestämt!
Ha det gött!
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Svensk Tv i Spanien

Hej, testade att installera Unotelly.com på min Mac hemma, verkar fungera utmärkt, det blev 341 olåsta kanaler, men det här är ju hemma i Sverige, vet inte hur det ser ut t.ex. i Spanien.
Provade några kanaler såsom svt play, 3:an, tv4 play, cnn, discovery, netflix etc..

Bosse
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Svensk Tv i Spanien

Funkar riktigt bra utomlands! Ganska enkelt att installera också!
 
Toppen