• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svartvitt

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

Vikarvet i Lysekil med garnbåten Frifararen i förgrunden.

abCIMG0710.JPG
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Svartvitt

Jag gillar svart/vitt, jag får säga som min gamle morfar sa när jag frågade honom om varför han inte köpte sig en färg TV, " Det är så djärdra onaturligt" :)
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
294
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Sv: Svartvitt

Du är jätteduktig på att fota. Har du ingen bild hur det såg ut på 70-80talet det kunde vara roligt att se skillnaden Innan byggnationen var det fabriker och de flesta båtarna från Norra Hamnen låg vinterupplagda på denna plats. Samt Harrysons Dyk/bogserbåt som låg vid bryggan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

Nej tyvärr har jag inga gamla bilder från Lysekil.

Bilderna föreställer den gamla knottfabriken i Lahälla som ligger vid min promenadrunda i närheten av mitt hem. Jag befarar att den inte klarar en snövinter till, därför tyckte jag att det var en god idé att dokumentera den med några bilder.

Jag har använt appen Snapseed i min iPad, först med HDR för att få detaljer i de mörkaste partierna och för att sedan göra dem svartvita.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53053

Guest
Sv: Svartvitt

det är faktisk fint med bilder över ett landskap i svart o vitt, bilden får helt andra dimensioner :wub::wub:
gert
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Svartvitt

Mycket fina bilder Anders. Du har verkligen känsla för motivet. HDR-bilderna blir lite speciella men passar bra på vissa motiv.
Svartvitt är ibland bättre än färg. Vill vi se mera av.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Svartvitt

Det finns inte mycket som slår bra svartvita bilder och här har du många bra sådana Anders, tack för att du delar med dej!!!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

Jag fick en fråga i vilket bildbehandlingsprogram de svartvita bilderna gjorts och svaret är att alla mina bilder, även färgbilder, görs i iPad med appen Snapseed.

Originalen är på 2 MB och varje bild tar någon halvminut att behandla, även de svartvita.

Bildspel sammanställs enkelt i iPhoto, med eller utan musik.
 
Senast ändrad:
Toppen