• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svartvit bild på TV från DVD

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
I min Kabe Travelmaster sitter en Pioneer radio med DVD spelare, som är kopplad till TV:n. När jag spelar en DVD film, får jag ingen färg på bilden. Alla inställningar är provade och alla anslutningar har dubbelkollats. Någon annan som råkat ut för detta??
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Svartvit bild på TV från DVD

Hej!

Nu har inte jag samma utrustning, som du. Men när jag drabbas av motsvarande brukar Scartkontakten har glidit ut lite grann ur sitt läge.

Mvh
Home-car
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Svartvit bild på TV från DVD

Home-car svar ovan är det troligaste, fast tror även ljudet brukar påverkas? Nu råkade jag för ett tag sedan ut för att det med ojämna mellanrum saknades färg på filmerna på HB DVD. Dom fungerade däremot i andra DVD. Tröttnade och gick igenom menyerna (opionerna) i DVD:n. Det visade sig att man kunde välja typ RGB eller liknande, minns inte nu hur det var inställt, men när jag ändrade där så har den fungerat felfritt sedan
dess. Hoppas det går bra.
 
Senast ändrad:
Toppen