• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sv: Husbilstvätt

Harehn

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2025
Är det någon som har tips om en "gör det själv" tvätthall i Stockholmsområdet? Bor i Södertälje och där har jag inte hittat något lämpligt ställe att tvätta bilen.

Håkan

F

F.d. 58622

Guest
Hej!

Jag har tvättat min bil vid JET macken Solvalla. Det är en utomhuanläggning med 6 platser. Max 3 m höjd där man kör in betalar med poletter, som köps kontant eller med kort. Sedan får man hantera högtrycksmunstycket och på ett vred på väggen ställa in avspolning, skumtvätt sköljning, hetvax sköljning.
Mycket bra resultat och min 8 m bil klarar jag att få ren för 100-120 kr. Tvättar då inte taket. Parabolantennen tar i, men tvättar främre delen av bilen först och backar sedan in och klarar då den begränsade höjden.
Samma anläggning finns vid JET i Norsborg och säkert på fler ställen.

Häsningar
Hans

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2025
Bredvid OKQ8 finns en carwash.
Där man tvättar bilen utomhus under tak.
Vi fick inte in vår alkov bil helt men kom åt bra. Billig bra och allt finns där..
Polletter köper du med kontanter eller med kort...
Där kommer vi tvätta bhusbuilen fr om nu...
/Noynoy

Toppen