Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har läst artikeln och parkeringsförbudet för husbilar gällde bara för bussparkeringen.
Enligt min länk till Transportstyrelsen (som ju är den myndighet som reglerar skyltning), avser skylten H28Tittade på Trafikverket och de skriver att en skylt med en husbil avser PB klass 2. Så vi får nog vänja oss.
Ok, då är det enligt skyltning endast en bussparkering. Vad gör de övriga där då?Separata skyltar med olika innehåll: Då gäller skyltarna var och en för sig.
En skylt med flera olika innehåll: Då gäller informationen tillsammans.
På den inledande bilden finns TRE skyltar:
1. Bussparkering åt vänster till.
2. Diagonalparkering (avser troligtvis hela ytan).
3. Skylt som saknar täckning i VMF.
Skyltningen anger INTE att bussar ska diagonalparkera till vänster och att husbilar inte är tillåtna bland bussarna.
Pålle
De kanske är reggade som bussar(?)Ok, då är det enligt skyltning endast en bussparkering. Vad gör de övriga där då?
Ja precis. Eller är inte bussparkeringen drabbad? Vet inte, jag har som sagt inte läst artikeln.Förlåt att jag uttrycket mig oklart (eller vill du inte förstå)!
Den översta skylten anger – enligt min uppfattning – att man kommer till en bussparkering om man kör åt vänster.
Pålle
Så är det inte många som kan skylta korrekt, vad det verkar.Svårt att förstå eller vill inte?
Haha, jag tänkte på dig när jag såg det.På frågan som ställs i trådrubriken:
Så är det inte många som kan skylta korrekt, vad det verkar.
Inte heller många som kan läsa skyltningen korrekt.
Dock, det råder väl ingen tvekan om att meningen med skyltningen är att husbilar inte skall parkera där?
Då kommer jag till mitt svar på frågan i trådrubriken, näe dom vill inte förstå.
Allternativit, förstår men skiter i skyltningen.
(Nej, det är inte jag med Concorde på MAN chassi som syns på bilden.)
Meningen med skyltningen är ju helt uppenbar, men den kanske inte alla vill förstå.Dock, det råder väl ingen tvekan om att meningen med skyltningen är att husbilar inte skall parkera där?
Framförallt där det är ett flervägsstopp. Då ser de flesta stoppskyltarna som rekommendationer.Precis som med stopplikt