• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surströmming

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Hej...

Snart är det dags att åka söderut, men jag har en fundering då mina Grekiska vänner vill att jag tar med en burk surströmming :swoon:
Själv äter jag inte surströmming, men min fd som var från Norrland älskade surströmming.. :swoon: så jag fick lukta det minst 1 gång om året i 30år..:swoon:

Så nu till min tanke... Jag har hört att lukten blir "bättre" om burken får svälla.:swoon:
Så nu undrar jag hur får jag burken till att svälla så mina grekiska vänner (och byn) får känna doften maximalt. :twitcy:

Hej...

Snart är det dags att åka söderut, men jag har en fundering då mina Grekiska vänner vill att jag tar med en burk surströmming :swoon:
Själv äter jag inte surströmming, men min fd som var från Norrland älskade surströmming.. :swoon: så jag fick lukta det minst 1 gång om året i 30år..:swoon:

Så nu till min tanke... Jag har hört att lukten blir "bättre" om burken får svälla.:swoon:
Så nu undrar jag hur får jag burken till att svälla så mina grekiska vänner (och byn) får känna doften maximalt. :twitcy:
Låt den stå i solen några dagar :yes:

Nej den ska inte stå i solen
Saken är den att surströmming ska förvaras i kylskåpet, och att en burk som som är några år 3-10 år gammal är lagom rund och god att äta.
Sparar själv burkarna några år i kylen

Tillbaka
Toppen