• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surfplatta till bra pris??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Den här finns på SIBA Dmtech TABLETT.720

Jag kan inget om sånt här, men funderar på att köpa en, detta var ju billigt. Går man i fällan eller? Är det enligt devisen "man får vad man betalar för" ?

Tänkte ha den som en GPS när jag kör i Sverige och Norge eftersom jag har Net1 Wifi i bilen. Skulle det funka?
Hur gör man, finns det nåt program man ska ha, och räcker det med WiFi eller måste man ha en inbyggd GPS i plattan för att det ska funka?

Tänkte också att barnen skulle kunna använda den att kolla på filmer som finns på hårddisk. Brukar det finnas 12v strömförsörjning till såna här?

Har inte råd med en ajpadd för flera tusen spänn...:wub:

/Ludde

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Surfplatta till bra pris??

Det är rätt att man får vad man betalar för.

Så du kommer inte få ett fartmonster, utan en padda där du kan få vänta på att den skall ladda det du vill se emellanåt.
Det kan vara så att filmer kan hacka vid uppspelning, för att den har en liten processor.
Dessutom har den en Androidversion gjord för smartamobiler och inte för paddor.
Å andra sidan är den en 7" så det spelar nog inte så stor roll i detta fallet...

Det står inget om det finns en gps-modul i den, så kolla det först innan du köper en.

Med dessa varningsflaggor, så kan det mycket väl vara så att den är väl värd sitt pris och gör god nytta till det ändamål du tänker ha den till.

Kan du få den på öppet köp, så du kan testa detta med GPS och filmvisning kan du klippa till. (När det gäller filmvisning, så rekommenderar jag att testa med appen "MX video")

//Stefan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det här är inte mitt ämne men vad händer om man använder sin smartphone som mobil åtkomspunkt och använder den här surfplattan som skärm? :confused:

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Behövs det 3G om jag har wiFi?

Man slipper bekymra sig om att det finns WiFi som tex på resa utomlands då ett lokalt simkort kan vara avgörande, såvida man inte internetdelar sin olåsta mobil.

Jag använder kontantkort från Comviq (på hemmaplan) på min platta som kostar max 6 kr/dag och högst 20 GB/mån. Väljer automatiskt WiFi när det är tillgängligt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det här är inte mitt ämne men vad händer om man använder sin smartphone som mobil åtkomspunkt och använder den här surfplattan som skärm? :confused: Jappe

Jo, det går bra men tänk på att mobilen måste vara olåst för att kunna användas med utländskt simkort.

G

Göran & Carola

Guest

Den här finns på SIBA Dmtech TABLETT.720

Jag kan inget om sånt här, men funderar på att köpa en, detta var ju billigt. Går man i fällan eller? Är det enligt devisen "man får vad man betalar för" ?

Tänkte ha den som en GPS när jag kör i Sverige och Norge eftersom jag har Net1 Wifi i bilen. Skulle det funka?
Hur gör man, finns det nåt program man ska ha, och räcker det med WiFi eller måste man ha en inbyggd GPS i plattan för att det ska funka?

Tänkte också att barnen skulle kunna använda den att kolla på filmer som finns på hårddisk. Brukar det finnas 12v strömförsörjning till såna här?

Har inte råd med en ajpadd för flera tusen spänn...:wub:

/Ludde

Är du ute efter en 7" Android platta, så skulle jag lägga på en tusenlapp för att få denna till ett verkligt bra pris.

HTC Flyer 16 GB

Vill man ha ytterligare minne, och 3G, kan man få denna till halva priset mot vad övriga näthandlare tar.

HTC Flyer 32 GB 3G

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är du ute efter en 7" Android platta, så skulle jag lägga på en tusenlapp för att få denna till ett verkligt bra pris.

HTC Flyer 16 GB

Vill man ha ytterligare minne, och 3G, kan man få denna till halva priset mot vad övriga näthandlare tar.

HTC Flyer 32 GB 3G

Se bara till att de kan uppgraderas till version 4!

Version 2.3 lämpar sig endast för mobiler.

I

Ice-Man

Guest

Här finns lite av varje:

Eken T01A - TabletKungen.se
Klippetiklipp från hemsidan:
"Om du är på jakt efter en surfplatta för under tusen kronor som kan leverera allt de dyra plattorna kan så är Eken T01A för dig.
Eken T01A är utrustad med Android 4.0 Ice Cream Sandwich, kapacitiv Touch Screen och en snabb processor och snabbt RAM-minne. Även HDMI finns att tillgå."

Har inte en aning om hur de är som leverantör, men rätt priser har de i alla fall!

EDIT: Ajdå, såg att den saknar GPS, men frågan är hur många av de billigaste som har det....

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2944

Guest

Ludde, du som har "äpple" på så mycket annat, varför inte fortsätta med ett vinnande koncept ;-)))
Sålde min D700 i dag för tolv papp Yippiy!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ludde, du som har "äpple" på så mycket annat, varför inte fortsätta med ett vinnande koncept ;-)))

På fredag 23/3 kommer den nya, tänk på att endast 4G-modellen har GPS!

PS! Att se bra bilder med upplösning 2048x1536 på nya iPad måste vara magiskt.

Senast ändrad:
Toppen