• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

surfa med laptop via iphone?

F

F.d. 55451

Guest
Sv: surfa med laptop via iphone?

Anslutning med USB eller blåtand tillhör en förgången tid, idag har moderna laptops wlan.
Det finns inget större behov av antennuttag i en smartphone, det finns andra lösningar till det!
Varför använda en dongle när telefonen kan göra samma jobb med endast ett simkort och dessutom går att ringa med?
Der finns WiFi / trådlöst i Net1 router och i mobil bredband router.
Har du inte just användat så ? - om inte annat så med midre bra router - inte på taket.
Begrip nu :) at möjligheten af bettre täckning - en mobiltelefon er inte for fast installation i taket.
I Danmark har jag 0,2 - 1,5 mbit bättre fron tackluken till antenn.
Om jag hade kollat skillnaden mellom fickan och antenn - ja da ......

Titta på fakta att Net1 35' inte er så bra som Net1 40' i taket !

Jag fördrar friheten med husbil och kör inte efter offentlig WiFi.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: surfa med laptop via iphone?

Någon som provat att surfa med laptoppen via iphonen?
Har sett att man kan dela ut anslutning till dator genom antingen usb eller bluetooth,då man har fri surf på mobilabonemanget så vore det toppen om detta fungerar bra så man sliper skaffa ett separat mobilsurfabbonemang för den bärbara datorn.

Bredo, ovan ser du trådskaparens fråga!

Den handlar varken om Net1, WiFi eller router på taket utan endast om att slippa ett separat abonnemang till datorn (3G-modem) och istället använda telefonen som modem.

Jag tycker att du skall skapa en egen tråd i fördelarna med dina egna lösningar!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: surfa med laptop via iphone?

Så jag upprepar
http://www.husbilsklubben.se/forums/t51317-2/#post380905

Vad jag visualiserar är att låta en ficka för grundandet av Internet är inte att rekommendera - snarare bra anslutning från taket.

Du satte den gamla TV-antennen i källaren :confused:

iPhone är säkra en bra telefon som kan godtas av modemet nära en 3G-basstation.

Jag antar att vi kör husbil i Skandinavien.

:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: surfa med laptop via iphone?

Så jag upprepar
http://www.husbilsklubben.se/forums/t51317-2/#post380905

Vad jag visualiserar är att låta en ficka för grundandet av Internet är inte att rekommendera - snarare bra anslutning från taket.

Du satte den gamla TV-antennen i källaren :confused:

iPhone är säkra en bra telefon som kan godtas av modemet nära en 3G-basstation.
Jag antar att vi kör husbil i Skandinavien.:)

Uppriktigt sagt förstår jag inte varför du "kapar" diverse trådar och framför dina åsikter som inte har ett dyft med trådskaparens fråga att göra?

Jag har under lång tid försökt att få dig att hålla dig till ämnet men du vägrar hårdnackat att inse detta och jag tror inte längre att det beror på språkförbistring.

Jag tror att du skulle vinna på att skapa en egen tråd med dina egna lösningar angående datauppkopplingar istället för att ideligen kritisera andras.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: surfa med laptop via iphone?

surfa med laptop via iphone?

...............................................som inte har ett dyft med trådskaparens fråga att göra? .................

Tack för tipset Knarrevik köpte en en obunden telefon för 799,............................

Situationen är nog bara det faktum att du måste ha 2 simkort.

Jag har och kan använda mitt mobila bredband dongel / antenn optimalt husbil tak.
......................................................Det kostar mig inget extra med 2 SIM-kort.

Mobilt bredband från fickan eller i husbilens cockpit, minskar mottagande betydande.

Med vanlig hövlighet, frågar jag er förlåtelse.

Trodde att det handlade om att använda en smartphone som ett modem.

Mitt första möjligen modem för den bärbara datorn var en Ericsson T65 ~ 2002, Siemens och nu Nokia.
Men efter att USB-router, Net1 routrar och donglar komma mer fram - ja nästan ges bort, jag tror det är bättre att rekommendera eftersom det är en perfekt utrustning för Internet-användning i husbil.

Om det endast är SIM-kort alternativ har jag missuppfattat ämnet och jag ber om ursäkt.

Är det mitt inlägg inte till något annat än irritation, - ta det onda med det goda, skulle jag sluta bättre mina välmenande innlägg.:(
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen