• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Superhusbilsförsäkring / CaravanClub

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hej.
Tur att jag sökte upp denna tråd.
Står med 3 offerter och tänkte eventuellt gå på watercircles /caravan.
Men nu kommit på andra tankar.
Brukar skifta mellan Trygghansa o Länsförsäkringar, beroende på offert. Och efter att ha sett vilka bekymmer ni verkar haft ovan, så blir det nog någon av dem igen. Vill inte ha en massa strul med försäkringar.
Jag ställer ofta av också o vill att det ska vara smidigt.
Jag har haft CC några år och ställer av när bilen står still både i Sverige och utomlands. Aldrig varit några problem. Ett par dagar efter av- eller påställning kommer ett nytt försäkringsbrev via mail och månadskostnaden justeras utifrån det.
 

Claorj

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
24681
Medlemskap
2024
Caravan Försäkring tar ingen maskinskada om bilen är importerad men dom lovar se över villkoren kanske blir det ändring.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sist jag kollade dina, var självrisken för glas 30% av reparationskosnaden.
Nu kan jag inte hitta annat än "framgår av försäkringsbrevet", kolla detta om ni funderar på Dina.

Kan bli MYCKET dyrt om man skall betala 30% av en ny ruta.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Det gäller absolut att läsa HELA försäkringsavtalet så att man blir medveten om vilka ersättningsnivåer det handlar om och var de gäller. Jag uppfattar efter en offert att Water Circle (CC) Superhusbilsförsäkring har bland annat rätt begränsade summor som maximala ersättningsnivåer. 6 dagars semesteravbrottsförsäkring är försvinnande lite när något uppstår och maximal ersättningsnivå vid vattenskada som uppkommit på grund av läckage från det fasta vattenledningssystemet är försvinnande låg.
En lokal och ansvarstagande kontakt är nästa det enda som betyder något i det läget att olyckan är framme och man står där "hjälplös". Ett centralt kundcenter bara bemannat med ung och helt oerfaren personal kan vara extremt frustrerande i en sådan situation. Då vill man ha stöd av stadiga, kunniga och flexibla experter.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Det gäller absolut att läsa HELA försäkringsavtalet så att man blir medveten om vilka ersättningsnivåer det handlar om och var de gäller. Jag uppfattar efter en offert att Water Circle (CC) Superhusbilsförsäkring har bland annat rätt begränsade summor som maximala ersättningsnivåer. 6 dagars semesteravbrottsförsäkring är försvinnande lite när något uppstår och maximal ersättningsnivå vid vattenskada som uppkommit på grund av läckage från det fasta vattenledningssystemet är försvinnande låg.
En lokal och ansvarstagande kontakt är nästa det enda som betyder något i det läget att olyckan är framme och man står där "hjälplös". Ett centralt kundcenter bara bemannat med ung och helt oerfaren personal kan vara extremt frustrerande i en sådan situation. Då vill man ha stöd av stadiga, kunniga och flexibla experter.
Jo det är ju ge och ta i alla försäkringsbolag. Det som du tycker är försvinnande lite finns inte i vissa bolag. Det viktiga är att läsa villkoren noga, se dina behov/risker (jag som stannar i Sydsverige behöver ingen stor avbrotts förskring) och sedan matcha bolagen mot varandra och ofta.
Se upp med självrisk en på glasförsäkringen, har haft en helintegrerad och 30% självrisk. Inte så kul!
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Caravan Försäkring tar ingen maskinskada om bilen är importerad men dom lovar se över villkoren kanske blir det ändring.
Jag har varit i kontakt med Caravan club och det finns inga sådana begränsningar i försäkringen.
Tycker man skall vara försiktig med uppgifter man ”tror” är riktiga. Tror gör man i kyrkan.
 
Toppen