• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Superhusbilsförsäkring / CaravanClub

Zagge

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
18808
Medlemskap
2024
Jag har kontaktat CaravanClub och delgivit ovanstående.
Det får vara slut på stolleriet.

Blir det inget svar så får Konsumentverket ett syrligt brev så får vi se vad man tycker om eländet
 
Senast ändrad:

Zagge

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
18808
Medlemskap
2024
Så kom ett svar, man håller tydligen på att se över detta:
Avvaktar resultatet


"Hej Lars,


Tack för ditt mail.


Helårspremien på 2810kr avser en helförsäkring från 2018-06-01 fram till den 2018-09-08 och en avställningsförsäkring från 2018-09-09 fram till försäkringsperiodens slut 2019-05-31.


En avställningsförsäkring för ett helt år hade kostat dig som överenskommet 1527kr.


Vi är process för tillfället för att tydliggöra detta i försäkringsbrevet som skickas vid av/påställningar eftersom att det är för tillfället väldigt otydligt.


Jag önskar dig en trevlig helg!


Med Vänliga Hälsningar


Jackeleine Mata

Backoffice"
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Efter ytterligare kontakt med Carvanclub ang. avställningsförsäkring har jag fått följande info:
Det går utmärkt att ställa av bilen utan superhusbil, du kan inte bo i den, vattenskadeförs. försvinner.
När du ställer på meddela att du ska ha superhusbil.
Prisskillnaden för mig är 414kr/år, så jag behåller superhusbil året runt.
 
F

F.d. 55374

Guest
Vad kostar en husbilsförsäkring hos CC utan inblandning av reseförsäkring.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Vad kostar en husbilsförsäkring hos CC utan inblandning av reseförsäkring.

En omöjlighet att svara på då det är så många olika parametrar som avgör, men i mitt fall är den drygt 400 kr dyrare än hos LF och nästan 1000 kr billigare än hos Folksam med HBK rabatt.

/7Tommy
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
I mitt fall blev försäkringen 2000kr billigare,jämfört med LF, och då letar jag alltid efter bästa pris/villkor.
 

Ohlin

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ystad
HBK-Nr
13892
Medlemskap
2024
Tyvärr har jag också varit i kontakt med CC försäkringen eller Water cirkel som handhar försäkringen för en offert. De skickade en offert på mail som inte var komplett. Jag begärde att de skulle komplettera så att jag kunde jämföra, döm om min förvåning då de istället skickar ett inbetalningskort på en personbilsförsäkring som jag inte beställt. Det var även 6 månaders till huvudförfallodagen, vilket de inte kollat upp utan tyckte tydligen att jag skulle betala dubbelt. När jag kontaktar dom så händer inget utan där kommer akterligare ett inbetalningskort några veckor senare. De svarar inte på frågor.Tur är att jag har allt på mail och detta har jag delgivet CC. Verkar inte seriösa.
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Har också kollat pris å villkor på cc.Men för mig var Folksam bättre å lätt att få kontakt med. Har autogiro ock får allt uppspesat varje månad.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
I superhusbilsförsäkringen kan man ställa av husbilen även utomlands och bo i den. Därför ingår betydligt mer och den blir därför dyrare. Man får även omstart på 90 dagars reseförsäkring efter man varit hemma tex med flyg mer än 15 dagar. Jag har ett excelblad där jag kollat autogirodragningarna mot vad avtalet sa och jag ser inga avvikelser. Får se om ett par månader när huvudförfallodagen infaller om de ändrar premien.

Man får även omstart på 90 dagars reseförsäkring.Där har jag en undran
Om en flyger hem får då alla i husbilen nya 90 dagars reseförsäkring?
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Hej Hasse, som jag har förstått det så är det bara de som åker hem som får förnyad reseförsäkring, övriga som stannar kvar i husbilen får betala de extra 32kr / person / dag....
Vi har nyligen bytt till Caravan då Anki går i pension i höst och vi ska börja övervintra söderut...
ha det gott!
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Blir lite trött på Folksam, jag bytte bolag 3/3 till Caravan och då måste man ställa på om den är avställd vilket jag gjorde. Ringde både Caravan och Folksam 4/3 och fick bekräftat att byte skett och det var ok att ställa av igen.... Slut där, nej inte alls idag 6/3 får jag ett nytt försäkringsbrev från Folksam som tackar för att jag är försäkrad hos dom och dom skickar en faktura på 11242kr, bara det är en höjning från 9433kr från i höstas, tur att jag valde Caravan där betalar jag 7957kr helår....... och får bo i bilen när den är avställd....
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Har haft cc förs i 2 år nu o funnit att det är ett bolag som man förhandla om premien mer än hos nån annan. Årets premier hade dragit iväg kraftigt så jag maila George Mata på watercircle. Slutade med att premien blev 1000 :- lägre än första årets och avst förs ändrad till variant utan bomöjlighet 45% lägre!
Har inte haft några skador o har även villa o stuga där vilket kanske bidrar.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag fick just årsförlängningen av hemförsäkringen. Den hade gått upp 50% sen förra året. Mailade och påtalade det orimliga i en sådan höjning. Då minskade den till knappt halv den höjningen sedan de sett över min person och historik. Tyvärr tvingades jag avboka två charterresor i somras p g a sjukt ressällskap. Vet inte om det inverkade. Blir spännande se vad som händer med husbilsförsäkringen.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sommaren 2018 så var det dags att se över försäkringarna på mina bilar igen då det var höjningar på varje ny faktura som kom. Men det är ju klart någon skall ju betala alla bilbränder och det är ju vi bilägare som får stå för det. Jag fick offerter från försäkringsbolaget Water Circles men dom var inte intressanta, så jag beställde aldrig några. Helt plötsligt några månader senare så ramlade där in fakturor på försäkringar som jag ens inte har. Dessa gick att bestrida utan några större problem men jag har aldrig fått någon bekräftelse på det eller någon förklaring till detta eller ens en ursäkt. I januari i år så skickar man ut nya fakturor på mina bilar åter igen. Dessa fakturor få jag bestrida igen och flickebarnet som svarar i telefon är på gränsen till snutig. Får ingen bekräftelse eller förklaring eller ens den minsta ursäkt till det inträffade. Undrar så när det är dags nästa gång med ett gäng nya fakturor. Vid ett flertal tillfällen så har jag skrivet till Lasse Lindström på Caravanclub och även till deras kansli. Det är ingen större reaktion därifrån, det är iskallt. Fattar inte att man kan behandla medlemmar på ett sådant sätt. Ej heller att sådana företag som Water Circles kan överleva ens. Det är inte seriöst att bedriva verksamhet så.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Rätt skall vara rätt, så därför skriver jag detta. Blev idag uppringd av en kille som bad om ursäkt och förklarade varför det blivit som det blev. Fick det även skriftligt och där kan man tycka att det blir konstigt då det undertecknas av Caravan Försäkring men slår man namnet så jobbar han på Select Försäkring står som eget varumärke under WaterCircles Forsikring ASA
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.416
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Äntligen har jag fått svenskt reg nummer på min nya HB. Började med att ringa runt för pris på försäkringar Fick priser på helförsäkringar från 5630kr- 11420 kr. Fattar inte vad som skiljer så mycket. Jag stannade kvar hos LF där alla mina HB vart försäkrade 469 kr i månaden, stilla stående försäkring 53 kr i månaden.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Hej.
Tur att jag sökte upp denna tråd.
Står med 3 offerter och tänkte eventuellt gå på watercircles /caravan.
Men nu kommit på andra tankar.
Brukar skifta mellan Trygghansa o Länsförsäkringar, beroende på offert. Och efter att ha sett vilka bekymmer ni verkar haft ovan, så blir det nog någon av dem igen. Vill inte ha en massa strul med försäkringar.
Jag ställer ofta av också o vill att det ska vara smidigt.
 
Toppen