F
F.d. 6061
Guest
I helgen var jag och frugan nere i Düsseldorf för första gången och jag kan bara säga; WOW! 17 hallar med allt av det bästa man kan tänka sig. Även om vi var nere i tre dagar och var på mässan från det att de öppnade till det att de stängde om kvällarna hann vi inte med allt. Att det var stort visste jag, men inte såå stort. Vi var tvungna att helt och hållet rata hallen med de riktigt stora bilarna p g a brist på tid. Hymer hade verkligen slagit på stort med en egen hall och presenterade sin prototyp; "Innovision".
Vi stötte också på ett nytt märke, Itineo, som verkade riktigt spännande. Märket finns i grannländerna, men inte i Sverige ännu vilket är synd. "Billiga" helintegrerade bilar är alltid intressanta. Med ett pris från 50 000 Euro och riktigt fin inredning är mycket intressant. Jag gillade framförallt en liten bil på 6.15 m med dubbelsäng bak och nedfällbar dubbelsäng över framsätena.
Att det är Rapido som ligger bakom Itineo borde borga för bra kvalitet.
Pilote presenterade också en bil jag inte sett tidigare, City Van. En pytte-bil under 6 meter med två dubbelsängar. Skulle vara kul att provköra den.
Tyvärr bodde vi på hotell denna gång och det kändes verkligen vill jag lova när man besökte den gigantiska husbilsparkeringen utanför mässan. DÄR hade vi velat bo istället...
Nåväl, vi tar husbilen till Elmia om två veckor istället ;-)
Vi stötte också på ett nytt märke, Itineo, som verkade riktigt spännande. Märket finns i grannländerna, men inte i Sverige ännu vilket är synd. "Billiga" helintegrerade bilar är alltid intressanta. Med ett pris från 50 000 Euro och riktigt fin inredning är mycket intressant. Jag gillade framförallt en liten bil på 6.15 m med dubbelsäng bak och nedfällbar dubbelsäng över framsätena.
Att det är Rapido som ligger bakom Itineo borde borga för bra kvalitet.
Pilote presenterade också en bil jag inte sett tidigare, City Van. En pytte-bil under 6 meter med två dubbelsängar. Skulle vara kul att provköra den.
Tyvärr bodde vi på hotell denna gång och det kändes verkligen vill jag lova när man besökte den gigantiska husbilsparkeringen utanför mässan. DÄR hade vi velat bo istället...
Nåväl, vi tar husbilen till Elmia om två veckor istället ;-)