• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Summering från Düsseldorf

F

F.d. 6061

Guest
I helgen var jag och frugan nere i Düsseldorf för första gången och jag kan bara säga; WOW! 17 hallar med allt av det bästa man kan tänka sig. Även om vi var nere i tre dagar och var på mässan från det att de öppnade till det att de stängde om kvällarna hann vi inte med allt. Att det var stort visste jag, men inte såå stort. Vi var tvungna att helt och hållet rata hallen med de riktigt stora bilarna p g a brist på tid. Hymer hade verkligen slagit på stort med en egen hall och presenterade sin prototyp; "Innovision".

Vi stötte också på ett nytt märke, Itineo, som verkade riktigt spännande. Märket finns i grannländerna, men inte i Sverige ännu vilket är synd. "Billiga" helintegrerade bilar är alltid intressanta. Med ett pris från 50 000 Euro och riktigt fin inredning är mycket intressant. Jag gillade framförallt en liten bil på 6.15 m med dubbelsäng bak och nedfällbar dubbelsäng över framsätena.
Att det är Rapido som ligger bakom Itineo borde borga för bra kvalitet.

Pilote presenterade också en bil jag inte sett tidigare, City Van. En pytte-bil under 6 meter med två dubbelsängar. Skulle vara kul att provköra den.

Tyvärr bodde vi på hotell denna gång och det kändes verkligen vill jag lova när man besökte den gigantiska husbilsparkeringen utanför mässan. DÄR hade vi velat bo istället...
Nåväl, vi tar husbilen till Elmia om två veckor istället ;-)

F

F.d. 27287

Guest
Sv: Summering från Düsseldorf

Vi var också nere över helgen men nöjde oss med en dag på mässan, så imponarande var det väl inte tyckte vi.
Bilarna var helt ok med tanke på antalet för varje märke, i stort sett varje modell
för resp. märke kunde beskådas men en besvikelse var tillbehörs sidan, där Elmia
faktiskt inte kommer långt efter, kanske hade vi för höga förväntningar på mässan.
Skall bli intressant att se Elmia efter Düsseldorf.

F

F.d. 6530

Guest

Itineo fanns på mässan ifjol oxå, alla tillbehörsfirmerna började att fösvinna redan när mässan fanns i Essen, kanske 15 år sedan så var där en uppsjö med tillbehör. Nilsman

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

En klart sevärd husbilsmässa!

Gratis bussar från uppställningsområdet till mässan och Altstadt. Det var bara att hoppa på bussarna…

Arrangemanget med ställplatsen var riktigt bra. Ordning och reda och för vår del gick det snabbt att komma in på detta stora ställplatsområde. Det fanns möjlighet till tömning av gråvatten mm. Priserna för uppställning av husbil och mässinträde var klart acceptabla. Jag tycker man fick riktigt bra valuta för pengarna. Bara att finnas till på ställplatsområdet var en upplevelse...

Dusch och toalettmöjligheter fanns och funkade trots bitvis stor belastning.

Det var försäljning av morgonbröd.

Restaurangmat och gatuköksservering i anslutning till trevlig musikunderhållningen på kvällen på ställplatsområdet.

Var inte benen trötta nog efter mässan fanns möjliheten att ta en cykeltur längs floden Rhein.

Det enda minuset var flygplanen som startade och flög över oss. Flygbuller hörs! Samtalen med husbilsgrannarna fick ofta avbrytas. Min tyska är inte den bästa och att försöka läsa på läpparna vad som sades klarade jag inte...

Helt nöjd
/Knausen

Mässa1.jpg

Toppen