Jag använder domkraften att höja/sänka bilen så att navet är i jämnhöjd med fälghålet. Därefter är det bara att välta in hjulet och vrida det så att skruvhålen kommer mitt för varandra.
//Michael, medlem
//Michael, medlem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har du prövet med styrpinne och lämplig höjd på bilen?När du väl fått på hjulet på styrpinnen. Belastar fortfarande axlar o rygg väldigt mycket.
Avsevärt lättare att lyfta hjulet med bräckjärn eller brädstump o kloss under hjulet.
Har lyft många hjul i mina dagar, på olika sätt. Allt ifrån mc till L70Har du prövet med styrpinne och lämplig höjd på bilen?
Du har alltså inte prövat!Har lyft många hjul i mina dagar, på olika sätt. Allt ifrån mc till L70
Brädstump o rundstav/kloss och enligt denna princip har fungerat bäst.
Det är säkert en bra hjälp. Och ännu enklare blir det om man dessutom har en styrpinne och inte bara den lilla centrumkanten att hänga upp hjulet på.Har lyft många hjul i mina dagar, på olika sätt. Allt ifrån mc till L70
Brädstump o rundstav/kloss och enligt denna princip har fungerat bäst.