• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Styrning av ljus/extraljus Fiat 2015?

• Startad av Startad av F.d. 58788
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58788

Guest
Hej!

Skall montera extraljus på husibilen (skippar nog LED-ramp pga. pris samt ljusbild och ljusmängd/kr) men funderar på om ljuset i bilen, som bygger på Fiat Ducato årsmod. 2015, styrs via CanBus eller ej. Någon som vet?

Är det CanBus krävs annan inkoppling därav frågan.

Mvh!
// Niklas

Sv: Styrning av ljus/extraljus Fiat 2015?

Du tar styrningen från helljuset inga problem fungerar perfekt. Räcker med ett vanligt relä.

Ja bara att ta från original helljus kablage.
Är inte ens lampvarning på bilarna

Jag tolkar era svar som att Fiat Ducato årsmodell 2015 INTE är utrustade med CanBus-system. Tack för detta!

Installerat extraljus har jag gjort på flera av våra bilar genom åren. Är bilen inte utrustad med någon form av bus-system vet jag hur jag skall göra.

Tack för tydliggörandet.

Mvh!
// Niklas

Jag tolkar era svar som att Fiat Ducato årsmodell 2015 INTE är utrustade med CanBus-system. Tack för detta!

Installerat extraljus har jag gjort på flera av våra bilar genom åren. Är bilen inte utrustad med någon form av bus-system vet jag hur jag skall göra.

Tack för tydliggörandet.

Mvh!
// Niklas
Jo Canbus finns

Bara att köpa en H7 adapter för några kronor på jula eller biltema. Funkar bra.

Tillbaka
Toppen