• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stulen

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Hej, igår blev en Euramobil stulen i Skåne.
Reg UJA217.
Stölden inträffade under några minuter medan ägaren var ute med hunden. Bilen stod utanför ägarens hus.
I grannkommunen skedde en liknande stöld. Håll ögonen öppna.
Nu händer det saker.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vet man var någonstans detta skedde? Vi är på väg till några ställen i Skåne i slutet på veckan och man undrar…

Jag tror inte att ratt-klykan och vajer mellan framdörrar är något större hinder för proffstjuvar, men det försvårar stölden något.

Roadliner

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2026
Det är ju fan på ren svenska, att man inte får ha sina grejer ifred.
Är i byggbranschen och det är inbrott hela tiden, maskiner blir stulna för 20 - 25 tusen varje gång.

Tommy Moniqa

HBK Medlem
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
9218
Medlemskap
2025
Jag läste om en som fått sin Ferarri stulen men han hade glömt sina airpods i bilen och på så vis kunde man spåra bilen.Det kunde nog vara bra att ha någon sorts spårsändare så man har lite större chans att man hittar bilen,om man nu vill ha tillbaka den när dom jävlarna har varit framme

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Ni som har Iphone kan ju enkelt och billigt skaffa airtags med vars hjälp man med någorlunda noggrannhet kan spåra allt möjligt. Vi har satt på katten och det funkar utmärkt!

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
En annan ingång på problemet.

Det är naturligtvis inte kul att bli av med pärlan.
Men, det är ju trots allt bara materia, som dock representerar ett stor värde.

Det som kan göras för att undvika stöld är endast effektivt på marginalen.
Vill någon själa din husbil, verkligen vill det, gör dom det.
Organiserade tjuvar är alltid steget före.

Mitt tips är:
Se till att ha bästa möjliga försäkringsskydd.
Uppfyll villkoren (läs dom!) i försäkringsbrevet.

Köpe en annan/ny husbil för försäkringsersättningen och låt livet gå vidare.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Eller köp en gammal ovanlig bil som ingen vill ha! Sen vet nog banditerna att polisen inte är på hugget ganska liten risk, är det fina bilar kan man köra in i skåpet på en lastbil som biltransport liten risk och mycket pengar. Ja det kan vara så att färjan är bokad i förväg.

Toppen