• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

strulig TV

tomhoff

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2025
Köpte i våras en ny tv av märke Go Camping 12 volt. Redan efter någon månad började den att krångla. Till en början endast när jag skulle göra en kanalsökning då den emellanåt stängde av sig själv (standbaylampan lyste inte) och gick inte få igång förrän efter ca en kvart då standbaylampan återigen började lysa. Detta kunde upprepa sig flera går efter varandra. Nu i helgen så stängde den av sig efter ca10 minuter. Därefter blinkade standbaylampan några gånger för att till slut slockna permanent. Nu är tv:en stendöd. Någon som varit ute för något liknande? Jag har garanti så det är inget problem för mig, men det skulle vara intressant att höra om någon annan haft liknande problem med sin tv av märke Go Camping led Tv
Tomhoff

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: strulig TV

Det första jag skulle göra är att kolla matningsspänningen när TVn är på. Är den över eller under 12 V?

Leffe Eng

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
14523
Medlemskap
2025

Hej! Jag har själv råkat ut för liknande problem med min TV, men bara när jag stått ansluten till 220 volt. När jag fri-campat har det fungerat hur bra som helst. Jag misstänker att det har med spänningsvariationer att göra. När man är ansluten till 220 volt kan spänningen ibland stiga ganska mycket och måhända är vissa TV-apparater lite känsliga för dessa variationer.
Hälsningar
Leif

F

F.d. 29969

Guest

Har råkat ut för samma problem men endast när jag varit ansluten till 12V. Plötsligt slocknade standylampan och detta kunde ske när som helst. Jag tröttnade och använde adaptern som följde med TV'n och anslöt till 220V-uttaget och då fungerade TV'n perfekt. Jag fick för mig att det var 12V matningskablen till TV'n som var skadad eller dåligt ansluten men allt ser bra ut. Jag har garanti på detta och ska väl kontakta återförsäljaren men om det finns nån enkel lösning så jag slipper åka 12 mil bara för detta vore ju bra. Dom kan ju heller inte något om TV-apparater. Vet inte vem som kan GoCamps produkter, kan tänka mig att det är något annat fabrikat som man bara döpt om. Någon som vet?

F

F.d. 29969

Guest

Fick följande svar från Kama Fritid idag.

Vi har haft problem med spänningstoleransen på de första Tv apparaterna som vi fick, då de inte klarade volt över 13,2. Detta är något som vår leverantör åtgärdar, så du måste vända dig till din återförsäljare så får han skicka tv:n för uppgradering av 12V reguleringen till 14,5 V.

tomhoff

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2025

Kontakade min husbilsleverantör idag. Han berättade att han tagit emot ett 10-tal TV-apparater med liknande problem som min. De första TV-apparaterna av märke GoCamp som levererades klarade inte stora spänningsintervall. Problemet är, enligt husbilshandlaren, att det går inte av serienumert utläsa om apparaten är av "rätt" sort eller inte. Svagt av KAMA att inte återkalla alla TV-apparater som kunde misstänkas inte klara av spänningsintervallen. Husbilsleverantören har beställt en ny TV åt mig istället för att ge mig en från lagerhyllan för att jag skulle vara garanterad en uppdaterad TV.
tomhoff

Toppen