• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stressad katt?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Kolla den här videon NONONONO Cat - YouTube
Folk tycker det är roligt, men jag tycker att katten ser allt annat än nöjd ut. Öronen ligger helt bakåt och ögonen uppspärrade. Visserligen klappar någon katten, men den ser inte direkt glad ut. Vad säger ni kattägare, kan katter låta så här i normalt tillstånd, eller är den arg/rädd/stressad?

/Ludde
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Stressad katt?

Katten är obekväm för något . Öronen bakåt Morrhåren frammåt burrat upp hela kroppen , tydliga tecken på " Jag gillar inte detta " Katten e väldigt stressad
 

Carina & Hans

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2024
Sv: Stressad katt?

Min annars slöa trötta katt Ludde vaknade när han hörde detta och såg inte glad ut....han skulle genast kolla runt dataskärmen...kanske han förstod vad katten på filmen sa :msn_embarrassed:
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Stressad katt?

Jag mår endast dåligt över att se detta, pga att jag kan inte få det till annat än att någon har gett katten något "starkt"...... och tyvärr sett någon humor i det hela.
I vilket fall som helst, så verkar inte katten må bra och det trots ägarnas närhet .... så jag kan bara se förtvivlan och ångest.
mvh Stig
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stressad katt?

Mycket dåligt! Millan sprang ner i källaren när hon hörde det och den annars så lugne Lurven vaknade ur sin skönhetssömn och såg väldigt orolig ut! Sjukt!

Jappe
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.674
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Stressad katt?

Läste på något ställe att detta skulle vara roligt?
Det var det inte enligt mig. Det var helt avskyvärt.

Eva
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Stressad katt?

Katten låter helt normalt. Så som (han)katter brukar låta och bete sig när reviret invaderats av annan (han)katt. Ofta blir det en hel del artikulation i dessa upprörda uttalanden, vi hade en katt som ropade "gulli, gulli, gulli etc" med halvkvävd och gnällig kärringröst när grannens hankatt visade sig på vår gård.
Katter låter aldrig på detta vis om den blir arg eller skrämd på annat vis, då finns en rik repertoar av skrik, morrningar och fräsningar att välja ur. Även kroppsspråket är typiskt för katter som konfronterar varandra, arga och rädda samtidigt.

Jag skulle tro att den främmande katten är omedelbart utanför bild, eftersom detta beteende är typiskt för närkontakt och ett läge där ingendera katten vill ge upp.

aake
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Stressad katt?

Detta varken låter eller ser bra ut! Usch, jag tror inte att den mår bra.....
Den kan ha ont någonstans.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Stressad katt?

Det ser väl alla att katten oroar sig för det årliga badet med tillhörande shamponering!
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Stressad katt?

Jag har aldrig haft katt, bara hundar, men ser man kattens minspel så tror inte jag att den mår så bra.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Stressad katt?

Han har säkert blöta tassar. Svansen mellan bena. Han är rädd
 
Toppen