• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strömsnål 12-vols Tv

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Vi köpte en DM-tech 19 tum med DVD och inbyggd DVBT samt kör vi den på 12 volt och den skulle vara Mpeg4 men när vi skulle montera ett Boxerkort Mpeg4 i CA-modulen så ville inte betalkanalerna visa sig .
Vad kan vara fel med den ?
 
Senast ändrad:

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Bengt-Åke är du säker på att den har mpeg-4 decoder. För det verkar som om det finns något format till Dvd som heter detsamma. Men jag kan ha fel.
Ha det
 

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Vi köpte en DM-tech 19 tum med DVD och inbyggd DVBT samt kör vi den på 12 volt och den skulle vara Mpeg4 men när vi skulle montera ett Boxerkort Mpeg4 i CA-modulen så ville inte betalkanalerna visa sig .
Vad kan vara fel med den ?

Som sagt tidigare i tråden kan det vara lite lurigt. Det kan stå t.ex att TV:n har MPEG4-stöd eller liknande men det betyder inte att tunern är MPEG4. Kolla specifikationerna.
/Sture
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Vi köpte en DM-tech 19 tum med DVD och inbyggd DVBT samt kör vi den på 12 volt och den skulle vara Mpeg4 men när vi skulle montera ett Boxerkort Mpeg4 i CA-modulen så ville inte betalkanalerna visa sig .
Vad kan vara fel med den ?



Vi har en sådan och vi var tvunga att byta CA modul, DM-tech har problem med mepg4 moduler, typ den man får från boxer med Robert på.

Jag skicka in min modul och fick tillbaka en mpeg2 modul, sedan funka allt perfekt så det är med all säkerhet samma problem.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Jo det visade sig ju att man var tvungen att ha en Mpeg2 modul samt var det tyunget att ha en viss "revision" på den också för vi testade 4 olika innan det fungerade , dock är ju våran "UFO"antenn riktigt kass .
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej jag har efter en stunds letande hittat DMTech hemsida Netlogic | Start [Tillverkare av elektronik / ODM och OEM / Import & distribution], och där kan man läsa om de olika modellerna, men inte alla har någon teknisk spec. på hemsidan utan då måste man ladda ner PDF manualen, och den här TV:n, DMTECH LV19XVM verkar inte ha MPEG4 mottagare, kolla digitalmottagarens tekiska spec:
http://www.netlogic.se/upload/Produkter/LV19XVM WHITE/A5-LV19-M-Chassis-SVE-20071031.pdf
Och det är den jag antar att ni pratar om bredbandsbandit och Bengt-Åke L?
Om det inte är den modellen, kan ni länka till den ni har i så fall? Jag är väldigt intresserad av att veta ifall det finns sådana apparater med MPEG4 box.
/Annette
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

DMTECH LV19XVM är vad jag vet ej Boxergodkänd och har inte någon Mpeg4 dekoder.

Vet dock inte exakt ska jag tillägga för det är lite knepigt att få fram exakta tekniska specifikationer.

Vi blev i allafall tvungen att byta vår CA-mpeg4 modul till en mpeg-2 modul för att alla boxerkaneler/betal skulle funka på vår tv.

Vi har dock nu valt en helautomatisk Oyster parabollösning med canal digital på vår nya bil.

Var ett jädra vridande och höja o sänka för att få in Boxer ibland.
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej jag har efter en stunds letande hittat DMTech hemsida Netlogic | Start [Tillverkare av elektronik / ODM och OEM / Import & distribution], och där kan man läsa om de olika modellerna, men inte alla har någon teknisk spec. på hemsidan utan då måste man ladda ner PDF manualen, och den här TV:n, DMTECH LV19XVM verkar inte ha MPEG4 mottagare, kolla digitalmottagarens tekiska spec:
http://www.netlogic.se/upload/Produkter/LV19XVM WHITE/A5-LV19-M-Chassis-SVE-20071031.pdf
Och det är den jag antar att ni pratar om bredbandsbandit och Bengt-Åke L?
Om det inte är den modellen, kan ni länka till den ni har i så fall? Jag är väldigt intresserad av att veta ifall det finns sådana apparater med MPEG4 box.
/Annette



Jo det är den Tv´n vi har men slocknar den 2013 så får man väl köpa en annan .
 

Molly

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Döderhultaren
Var har du köpt din TV och till vilket pris?
MVH Molly
 
Senast ändrad:
J

Jimbo

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej jag har efter en stunds letande hittat DMTech hemsida Netlogic | Start [Tillverkare av elektronik / ODM och OEM / Import & distribution], och där kan man läsa om de olika modellerna, men inte alla har någon teknisk spec. på hemsidan utan då måste man ladda ner PDF manualen, och den här TV:n, DMTECH LV19XVM verkar inte ha MPEG4 mottagare, kolla digitalmottagarens tekiska spec:
http://www.netlogic.se/upload/Produkter/LV19XVM WHITE/A5-LV19-M-Chassis-SVE-20071031.pdf
Och det är den jag antar att ni pratar om bredbandsbandit och Bengt-Åke L?
Om det inte är den modellen, kan ni länka till den ni har i så fall? Jag är väldigt intresserad av att veta ifall det finns sådana apparater med MPEG4 box.
/Annette

Där handlar bla. Clas Ohlson....(Netlogic)... Finns många "olika" tv-apparater på marknaden som i stort sett innehåller samma sak.

DMTech hade Clas förut, nu har de en LCD tv som heter BOZZ
 
Senast redigerad av en moderator:

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Döderhultaren
Var har du köpt din TV och till vilket pris?
MVH Molly

Jag har inte köpt denna TV och hittar den inte i t.ex pricerunner men ett företag som heter clickok.se säljer den tydligen för 3798 kr. Det kommer säkerligen plattskärmar med dom här kriterierna senare i vår. Jag väntar till strax innan det är dags att plocka ut husbilen.
/Sture
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej..

Jag har för ngn vecka sedan på rea köpt en 19" Tv på El Giganten för 2795 kr
SAGA, med MPEG-4, DVD-spelare och USB.. 60w. Från Kina.. Enkla menyer och lätt-tolkad svensk manual. Mkt bra bild, bättre än Andersson hos Netonet som jag provat tidigare, den har f.ö bara MPEG-2. SAGA TV´n finns även i 22" då även som röd eller vit..
Grundig verkar intressant, men alla tillverkas väl idag i Asien.(Kina?)

Libom
 
F

F.d. 54888

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej
I Danmark går vi fra MPEG2 til MPEG4 år 2012.
Har selv købt et 19 tommer i Elgiganten (SAGA) med MPEG4 +indbygget digital tuner samt DVD afspiller for 2200 kr.
ARMITEC laver en tilsvarende model af god kvalitet til samme pris.
Hilsen Johnny
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej!

Jag har precis köpt en DMTech LED-TV på 19". Den ska dra 25 watt. Den har MPEG4. Jag har testat och det stämmer. Fungerar på Boxer, men saknar DVD.

Mvh

Home-car
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Finns också Dantax 19 BD9.4C som egentligen är en Grundig.

Den är godkänd både till Boxer samt till RiksTV som är den norska motsvarigheten. Kan ses här

19LCD/DVD BD9.4C Mpeg4 Riks TV & Boxer approved

Om man jämför priser ska man notera att 12 voltssladden som måste köpas separat till Grundig och kostar 500 kr finns med till Dantax TV.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Hej
Söker du en strömsnål TV eller en bra TV? Den bästa är nog LAVA tv:n
kanon bild, men du får punga ut med ca: 5000:-
Men vad är det mot vad en HB kostar, ska det vara så ska det vara. Inge skit för 2000 spän.
/Vidhem
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Strömsnål 12-vols Tv

Glöm inte kolla att den TV ni köper klarar att mottaga MPEG 4 formatet.

Kommer i Sverige om ett par år och finns redan i bl.a. Norge.

En del anger MPEG 4 i specifikationen men det kan visa sig att det gäller bara bilder i MPEG 4 format men inte mottagaren.

Trist att behöva köpa en ny TV efter bara ett par år bara för att man missat detta.

Jag kan inte se att det framgår av Lava's hemsida om deras Lavaflex 19 klarar MPEG 4 men det är mycket möjligt. Men det kan man ju få reda på genom ett telefonsamtal.
Flex 19 | People of Lava


I all välmening
 
Toppen