• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömbrytare till bodelsbatterierna

Ingela H

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
29684
Medlemskap
2025
Hej!
måste man slå av strömbrytaren till bodelsbatterierna när husbilen ”övervintrar” och inte har ström kopplat till den? ar sitter i så fall strömbrytaren? Vi har en Adria Matrix Supreme. Vore så himla tacksam för bra svar som kan hjälpa mig.

På vår Matrix Supreme finns ingen strömbrytare. Du måste lossa minus-kabeln, den svarta, annars finns det risk att batteriet förstörs p g a urladdning. Även om du slår av strömmen på kontrollpanelen så drar den lite ström, med originalbatteriet så är det tomt efter ca 1,5 månad. Alternativet är att ha 230v inkopplat över vintern.

På vår Matrix Supreme finns ingen strömbrytare. Du måste lossa minus-kabeln, den svarta, annars finns det risk att batteriet förstörs p g a urladdning. Även om du slår av strömmen på kontrollpanelen så drar den lite ström, med originalbatteriet så är det tomt efter ca 1,5 månad. Alternativet är att ha 230v inkopplat över vintern.
Hej och tusen tack för ditt svar! Det löste hela mitt problem.
Vänligen Ingela

Tillbaka
Toppen