• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömanslutning.....

HåGe

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
38435
Medlemskap
2026
Har en app i mob. där jag aktiverar värme i husbilen och varmvattnet med. Heter iNet Truma CP plus. När ni ska bryta 230v anslutn. Drar ni först ur 230 v elkabeln och därefter ändrar inställn. via appen eller ändrar ni inställn. via appen först och sedan avlägsnar 230v elen? Jag får felkoden 45 H i mob. Den anger "ingen driftspänning". "överhettn.skyddet utlöst" och "säkring 230v defekt. De alternativen ligger under felkoden här ovan. Hur gör ni?

Gäller samma regler som med all övrig 230V utrustning i livet, stoppa först utrustning i drift vad det än är, bryt sedan spänningen.
Samma sak på 12V-systemet, behöver man bryta spänningen från batterierna, stoppa först alla förbrukare, har man ett EBL-xxx så bryt alltid spänningen på on/off-knappen på elblocket, innan man drar ur säkringar eller bryter på batterierna, stor risk annars att det blir dyra skador på EBL m.m.

Senast ändrad:
Tänk på att det är en viss fördröjning mellan att du stänger av via appen och att pannan reagerat och slagit av. Tar du bort 230 V anslutningen för snabbt dyker felmeddelandet upp.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen