• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strålkastarjustering

F

F.d. 6472

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2,5
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,5
Årsmodell Chassie: 1995
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: 750
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1995
Ämnesområde: Ospecificerat
Vet någon hur höjdjusteringen till strålkastarna fungerar. När jag vrider på justeringsreglaget rycker dom till en aning för att sedan gå tillbaks. Dom kärvar inte. Det går slangar till lyktorna så något pnys o fnys är det.
 
F

F.d. 4879

Guest
Antagligen samma skit av konstruktion som Skoda har, det går sönder. Om du inte vill reparera det hela till en dyr kostnad så koppla ur regleringen och ställ därefter lysena till rätt höjd. Du kör ju med konstant last så dom ändras inte av om du har ett ton eller inte på flaket (som chassit är menat för från början).
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Troligen har du samma typ som jag har på min -98. Någon form av vätska i ett slutet system bestående av vridratten och två slangar med "kolvar" i ändarna.
Min började läcka så det blev att göra som Kölis 75 skriver. Onödig inställning då lasten i princip alltid är densamma.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Jag har en vajer på min peugeot. Tog bort den och justerar upp dom till rätt höjd. Jag har nästan samma last hela tiden. En ny vajer kostar 1000 kr för min bil i Tyskland och det är det inte värt.
 
Toppen