• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strålkastarglas

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Ospecificerat
Under lunchen såg jag en husbil (på FIAT-chassi 07) med regnbågsfärgade strålkastare. Från sidan syntes detta ganska tydligt men ej framifrån. Är detta ett fenomen som man får räkna med på stora strålkastare. Kommer jag tillsammans med många andra FIAT:are "drabbas" av detta. Har det någon betydelse eller ska man försöka förebygga det och i så fall hur ?
 
F

F.d. 4879

Guest
Antagligen hade bilen Xenon ljus och då ser det ut så. Ja det är något man får leva med och kan bara fås bort genom att byta strålkastare till vanliga med H-4 lampor.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Eftersom bilen stod kvar efter jobbet gjorde jag en extrakoll. De verkade som om det var själva glaset som var regnbågsfärgat. Nåja.. säkerligen inget allvarligt.
 
  • Gilla
Reaktioner:
F

F.d. 4879

Guest
Det finns inga godkända lyktglas som har annan färg än ofärgade. Antagligen så var det prisman inne i lampan som återspeglade sig eller så hade ägaren laddat för Pride festivalen med regnbågsglas...
 
Toppen