• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strålkastare Dethleffs

mms7580

HBK Medlem
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Vill bara notera något från skadan på strålkastaren som hände maj 2024 , det tog 11 månader att få fram en ny trots alla samtal Sverige Danmark o Dethleffs service Tyskland och de svarade att dom hade problem med dom och att de inte kunde hjälpa mig , två dagar efter så ville dom ha en utvärdering för deras service . Som sagt 11,5 månader kom den och priset på en sådan är ….25 750:- ex moms. och exkl jobb. Tur man har försäkring.
Nu för 2 månader sedan ett nytt stenskott men i framrutan beskedet om att byta var närmst i Malmö 11 mil härifrån.
Fick kontakt med ett supertrevligt glasmästeri Sölvesborgs Glasmästeri som fixade det på 3 dagars beställning och 2 dagars jobb , endast 3 mil härifrån. Så har nu problem så hör av er till dom. Superservice och supertrevlig personal.

Skallepär

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39658
Medlemskap
2025
Angående lysen till Dethleffs så kan man bara hoppas att det nu finns lysen på lager framöver. Jag har väntat i 1,5 år på ett nytt lyse och har äntligen fått besked från verkstaden att de har ett hemma efter många turer med Dethleffs Tyskland. Hade på riktigt gett upp hoppet om att få lyset reparerat och var i full gång med att försöka byta in bilen mot något annat märke när beskedet kom.

Bella4

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
7771
Medlemskap
2025
Köpte en Dethleffs 2012 5 ton helintegrerad ny och åkte med den i ca två år innan vänster lampa krackelerade. Lite väntetid innan den nya kom , men märkesverkstaden sa att det är ett känt fenomen. Problemet är att infästningen har fyra skruv som sticks in i karossen och ska fästas med fyra muttrar på insidan. Gör man så så vrids hela strålkastaren och går söder igen då fronten rör sig. Lösningen var att endast fästa de två övre och en punkt av de nere fästen och det funkade. Körde nio år ytterligare med ca 1500 mil/år utan problem

Toppen