• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Storlek på GPI-fil till Garmin?

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.140
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag laddade precis ner GPI-filen till Garmin. Den autogeneras numera läste jag.

Denna text finns på sidan:
".........Filen som innehåller all platser med bilder är nästan 500Mbyte stor och den utan bilder, är litet mindre än 3Mbyte."

Den filen jag hämtade (med bilder) är blott på ca 64 Mb (från 210719). Är det rätt?

Mvh
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Jag laddade precis ner GPI-filen till Garmin. Den autogeneras numera läste jag.

Denna text finns på sidan:
".........Filen som innehåller all platser med bilder är nästan 500Mbyte stor och den utan bilder, är litet mindre än 3Mbyte."

Den filen jag hämtade (med bilder) är blott på ca 64 Mb (från 210719). Är det rätt?

Mvh
Det kan ha varit så att du inte har varit inloggad på husbilsplatser när du hämtade filen. Om du är inloggad eller ej syns i menyraden på kartan. Utan inloggning får du det som "vem som helst" kan tanka ner, dvs. bara tömningsplatserna. De kan mycket väl ligga i den storleksordningen.

Prova en gång till och kolla inloggningen.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.140
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Det kan ha varit så att du inte har varit inloggad på husbilsplatser när du hämtade filen. Om du är inloggad eller ej syns i menyraden på kartan. Utan inloggning får du det som "vem som helst" kan tanka ner, dvs. bara tömningsplatserna. De kan mycket väl ligga i den storleksordningen.

Prova en gång till och kolla inloggningen.
Det var sannolikt som du skrev, dvs jag var inte inloggad. Nu blev filen ca 450 Mb

Tack

Mvh
 

Oscarbbg

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Motala
HBK-Nr
34045
Medlemskap
2023
Är filen "bara" 80 mb nu för tiden? är inloggad och den blir lika stor ändå. vad gör jag för fel?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Som HBK Intresserad så får du bara Tömningsplatser. Vill du ha hela filen med Husbilsplatser så behöver du bli HBK Medlem.
 

Oscarbbg

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Motala
HBK-Nr
34045
Medlemskap
2023
Tack för svaret @Håkan. När jag ändå har dig på tråden, finns det några vägkartor som rekommenderas till GArmin/kenwood? typ OSM, isåfall vart hittar man sådana lättast?
 

Kentaco

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
32641
Medlemskap
2025
Samma fel verkar ha uppstått igen, när jag laddar ner GPI filen med bilder är den endast 65,8 MB.
Jag har loggat ur och in igen åtskilliga gånger men filen är densamma.
 
Toppen