• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Storbrand i husvagnslager i Röke

Sv: Storbrand i husvagnslager i Röke

"en bonde är en bonde",skulle detta vara roligt????

Usch vad tråkigt men tur att inga människor skadades.Vi har upplevt två husvagnsbränder när vi var långliggare på västkusten. Första branden tog 2 liv. Den andra 10-15 husvagnar + en stuga , den branden startade utanför campingen. Den första orsakades av att en matta på tork i förtältet föll ner på ett värme element. Båda var en fruktansvärd upplevelse särskilt då den första där två vänner omkom. Så fort brand i husvagnar eller husbilar händer så kommer minnes bilderna tillbaka.
Gunilla
PS 4 m gränsen hölls med råge DS

Sv: Nerbrunnen lada med husvagnar/bilar, veteranbilar.

Kopplingspunkt - en sockerbit av plast som smält samman. Detta kan ske med 12v och fel belastning.
Så bort med ström/batteri o gas innan vinter i ladan.

Billig enkel säkringshållare före alla kopplingar hit och dit - självklart avsäkrad efter kabelarea och laster.
Matas från en kopplingsplint som i sin tur är avsäkrad.

Peter :)

25-233_m.jpg

35-6002_l.jpg

Sv: Nerbrunnen lada med husvagnar/bilar, veteranbilar.

Kopplingspunkt - en sockerbit av plast som smält samman. Detta kan ske med 12v och fel belastning.
Så bort med ström/batteri o gas innan vinter i ladan.

Tror för min del att just ett sådant fall som bilden visar beror på dålig kontakt i sockerbiten och värme till följd.

Orsaken i mitt fall tillhör den vanligaste: tillverkningsfel/-slarv. Upptäckte detta när Truman strulade (=spänningsfall)
Tack Peter för tipset om kopplingsplinten. Den har jag inte använt, men ser användningsmöjligheten.

Tillbaka
Toppen