Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har 140cm i takhöjd i garaget, så det är inga problem att huka sig lite.Huka sig eller gå på knä ,eller?
Hej,Jag har en sån här om du är intresserad... min gubbamoppe vägde 220kg...o man kunde sitta på o köra upp den i garaget...har bytt ut hojen till elcyklar... rampen har funkat klockrent till min Charisma..
Visa bilaga 177567
//Klasse
Lite feedback.
Rampen från Biltema inköpt och provad. Att köra upp min V-strom 1000 med denna ramp var enklare än att köra upp scootern på en bräda, mycket enkelt och stabilt.
"1: max last i "garaget" (brukar finnas en skylt därinne)" Obegränsad last i mitt fall, endast axeltrycket avgör.
"2: Max axeltryck på bakre axeln (Finns ofta på en dekal på bilens utsida). Ger polisen rätt att ge böter om denna överskrids"
Jag har ca 1300 kg till godo på bakaxeltryck, så jag förutser inte några problem där.
Naturligtvis åker bilen upp på vågen vid första tillfälle för att kolla.
Jag trär ett spännband över styret (se länk) som jag spänner snett nedåt/framåt.
Spännband för styre
Spännbandet för styret är samma som jag använder.
Detta används endast för att hålla MCn på plats när jag går ut och spänner in framhjulet genom vänster garagedör i en sådan här:
(överkryssade delen använder jag inte.)
Visa bilaga 181198
Map bakhjulet spänner jag inte ner fjädringen, utan dessa band är till för att stoppa röresle i hojjen sidledes.