• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stolsbyte

F

F.d. 22684

Guest
Både förare och passagerarstolarna, (pilotstolar) i min burstner från 01är väldigt slitna och jag funerar på att helt sonika byta ut dem. Kollar man på bildelsbasen så är ducatostolar sällsynta och dyra begagnade. Vet ngn om andra stolar som passar eller med lite modifikationer passar....helst med armstöd som jag tycker är suveränt vid långkörningar:confused:

Gw

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Sv: Stolsbyte

Om jag kommer ihåg rätt så bytte Bror ut sina stolar till Saab stolar med eljustering. Men jag vill minnas att han tyckte att dom var tunga. Så kolla med Bror han har koll på det mesta.
Ha det
Om jag inte minns alldeles fel så tror jag att Bror funderade på att byta till stolar från Biltema. Men jag kan ha alldeles fel.
Ändrade inlägget pga att jag lade till om Biltema

Senast ändrad:
F

F.d. 22684

Guest

Tack för svar
Har också hört ngt om saabstolar kan man få för ca tusenlappen på skroten. Den där Bror som du hänvisade till hur kommer man i kontakt med honom?:rolleyes:

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Vill man köpa nya stolar finns ERGO SEAT i Kungsbacka.
De har bra stolar, annars undrar man ju hur SAAB-stolar är.
Kan man ta ett underrede till sådan för att få tilt-möjlighet??

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Vi köpte beg Saab-stolar på Blocket. En svetshändig kompis anpassade till skenorna i svängbara underredet. Gjordes till Forden i förra bilen så det blev lite modifiering till Fiaten när vi bytte bil.
Fördelar:
- suverän sittkomfort
-möjlighet till lägre sitthöjd (gäller speciellt Ford)
- möjlighet att enkelt "byta" sitthöjd när jag vänder stolen mot bordet
- suverän möjlighet att med elinställningen göra små justeringar under färd. Det betyder att jag numera aldrig blir trött i vare sig rygg eller ben.
Vi fick dessutom hjälp av Sydmeko i Malmö Comfort Armrest - Makes your seat complete att montera extra armstöd. Det blev jättebra. Är f.n. på rull med Maja så jag kan inte bjuda på bilder. Ring om du vill veta mer eller kom förbi och kika.

Toppen