• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stockholmsväder i Ystad (på TV)

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag är väl medveten att följande inte har med husbilslivet att göra men chanssar ändå:

När det blir lokala nyheter så får vi bara ABC-nytt och Stockholmsväder. Det är i och försig trevligt att se att det regnar där medan vi har sol. Ibland är det tvärt om och då är det inte lika roligt. Men varför får vi inte lokala nyheter och väder från Skåne? Jag har försökt med en kanalsökning och hittat en kanal som heter Syd-Nytt men där är det inga lokala nyheter. Har ett miniabonnemang på Canal Digital med endast SVT 1 & 2, TV4, Kanal 5 och någon enstaka annan.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Stockholmsväder i Ystad (på TV)

Michael, du får inga dem och klaga.

Vi hade likadant här i Malmö på ComHem kabelnät i höstas. Efter en tid så hade många klagat så de ändrade det så vi numera får rätt lokalTV.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Stockholmsväder i Ystad (på TV)

Och här i Stockholm så har vi oftast personer från södra delen av landet som läser och visar upp nyheter samt väder på lokalradio och tv. Tyvärr så förstår man många gånger inte vad dom säger då dialekten är rätt svår..
 
Toppen