• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stjäla ström från bakljus

F

F.d. 53003

Guest
Sv: Stjäla ström från bakljus

Hei: Har koblet mitt trådløse ryggekamera til ryggelyset (reversen). Det funker uten problem på min bil, Burstner Marano -07.
Helsing, Berit & Ola
 
F

F.d. 52969

Guest
Sv: Stjäla ström från bakljus

Jag snor lite ström från skyltbelysningen, den är ju ända alltid på nu för tiden. Har inte märkt några problem, fungerar alldeles utmärkt. Fiat 2007
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Stjäla ström från bakljus

Nu har jag monterat dom två extra LED-ringarna. En på varje sida.

Fungerar perfekt utan att störa canbus-systemet. Även bromsljuset är kompletterat utan problem. Ringen består både av parkering o bromsljus. Att det fungerar kan bero på att belastningen är ökad lika på båda sidor fast den är dubblad.

Snyggt blev det.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stjäla ström från bakljus

8e Budet du skall inte stjäla. det gäller även ström ifrån backljuset. Rör aldrig en originalinstallation i bilarna dra hellre nya kablar givetvis med säkringar så slipper ni problem. Har sett för mycket av avklippta kablar tjuvklämmor som glappar e.t.c e.t.c
Lägg några tior på elmaterial och någon timmes arbete och känn att det är proffsigt gjort
Lägg ett VP rör längs bilen under så har du till all extrautrustning med en separat säkringsdosa.

Juan Norte
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Stjäla ström från bakljus

Eftersom det elektriska är mitt yrke så kan jag säga att när novisen drar rör och trådar så är det inte många som är så duktig som vår Bror här på forumet.

Det brukar se för bedrövligt ut och fel tråd brukar användas. Gäller även starkströmsbiten.
 
Toppen