• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stenskott

Kenneth johansson2

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
22556
Medlemskap
2024
På väg till mässan i tisdags fick vi ett rejält stenskott bara några km innan vi var framme i Jönköping.
Väl på mässan under onsdagen stod bl.a. Svenska Bussglas i C-hallen och marknadsförde sig genom att dela ut plåster som skulle sättas på stenskott för att skydda mot smuts och fukt. Jättebra sa vi och berättade vad som hänt.
Idag, fredag, fick vi hjälp på deras verkstad i Göteborg (vi skulle ändå dit för att träffa barn och barnbarn på nöjesfältet) med att laga stenskottet och även ett mindre som dom hittade samtidigt.
Suverän service från första kontakten till fixad skada. Rekommenderas verkligen. Förmodligen sparade både jag och mitt försäkringsbolag en hel del på detta.
TACK !!

Skaffa plåster !
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Härligt att höra att ni fått bra service.
Jag har flera "plåster" i bilen eftersom jag lagar stenskott på våran bilverkstad.
Dom brukar finnas på många bilfirmor och glasfirmor.
Åk till din bilglas reparatör på orten så har dom säkert sådana.
Som sagt så är dom bra att ha så att inte smuts och vatten hamnar i stenskottet.
 
Toppen