• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stendöd iPad...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Den har funkat utan problem tills nu, vet att den var laddad till ca 70%, hade den i morse men nu går den inte att starta, inget "pling" när jag ansluter sladden till strömkälla. Har testat med olika 12 v uttag i bilen, testat med invertern och 230 v nätanslutning, inget funkar...Nån som råkat ut för detta förut??

/Ludde

C

cheetah1

Guest
Sv: Stendöd iPad...

Tänkte föreslå en återställning, och det var ju vad dom föreslog i artikeln också såg jag. Men då krävs ju en dator med iTunes. Det kanske du inte har tillgång till om du är på resande fot?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det brukar räcka med att hålla in båda knapparna i 10 sekunder. Eventuellt får man därefter använda iTunes för att återställa iPaden med alla appar. Alternativet är att ladda ned sina appar manuellt, man slipper betala på nytt.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack, den hade tydligen hängt sig på något vis. Först kom det upp ett sprucket äpple, sen tryckte jag på en knapp och då vaknade den. Trodde först att barnen hade tappat den, så dom fick skäll, men dom var nog oskyldiga...den här gången! Tack för snabb hjälp! Undrar faktiskt varför den gjorde så?

/Ludde

D

Deleted member 11118

Guest

Ludde undra inte så mycket, i datorns eller ipaddens värld kan allt hända och ingen kan förklara varför det hänt. Ta backupp på allt för en dag lägger datorn eller ipadden av de håller inte för evigt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Och varje gång man har wifi nattetid om man har iCloud påslaget

Om man har bestämt så under inställningar - iCloud.
Det finns mycket att gå igenom under inställningar tex att aktivera iMessage som gör att man kan skicka gratis sms och mms mellan iOS-användare. Snart i version 6 kommer även Facetime (gratis videosamtal) att funka med 3G-uppkoppling (nu endast med WiFi).

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det sistnämnda gäller väl bara iPhone, inte iPad (enligt vad jag läste på 99.se)?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Citat Apple:
FaceTime now works over cellular networks as well as Wi-Fi, so you can make and receive FaceTime calls wherever you happen to be. You can even make and receive FaceTime calls on your iPad using your phone number. That means you can use FaceTime wherever you are, on any device. And never miss another wink, smile, air kiss, or*eye*roll.

Toppen