• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stell- alt. camping-plats Prag och Wien

G

Göran T625

Guest
Om en dryg vecka bär det iväg på årets långresa. I år skall vi åka till Wien via Prag har vi tänkt. Är det någon av HBK-arna som har info om stell- och/eller camping-platser i dessa städer?

Efter Wien skall vi köra västerut över till Bodensee och titta på Mainau och till Fridrichshaven förr att se på Zeppelinmuseet, därefter upp via Rhen och Mosel till Stade uppe vid den tyska nordsjökusten.

HBK-hälsning

Göran 292
 
F

F.d. 7458

Guest
Sv: Stell- alt. camping-plats Prag och Wien

Hej denna camping er kanon .
Caravan Camping Praha telf. +420257317555
Caravan Camping husbil pladserna direkt ned till Moldau.Sporvagn till centrum 3 min gang från campingen.
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Stell- alt. camping-plats Prag och Wien

I Prag stannade vi på en stor bevakad parkeringsplats nära centrum. I Wien kan vi rekommendera Kritzendorf som ligger strax utanför staden. Stellplatsen ligger alldeles vid stationen nära en Eura-åf. Vid Bodensjön utgick vi ifrån Meersburg där det finns en stellplatz alldeles nära centrum. Färja därifrån till Mainau.
 
F

F.d. 6714

Guest
Sv: Stell- alt. camping-plats Prag och Wien

Hej,

I Prag vid parken uppe på berget alldeles norr om Moldau och norr om gamla stan finns en bevakad parkering där vi kunde stå för c:a 150 Skr. Kort gångavstånd in till gamla stan.

I Wien kan man om man om man kommer sent parkera vid sydvästra hörnet av Schönbrunns slottspark, dvs parkeringen till djurparken. Gratis, belyst och självklart nära nästa morgon till de fanstastiska anläggningarna i Schönbrunn.

/Olle Nåbo
 
Toppen