viggoboy
FD HBK Medlem
ALDRIG MER Stattena Gasolstation i Helsingborg !!
Jag skulle installera en fast gasoltub i HB. Det närmaste för mig var Helsingborg. (2x10 mil)
Ringer och får pris samt att de skall ställa undan en till mig. Kommer om två dagar och hämtar grejorna.
Väl på plats saknas anslutningen och långa skruvar. Kom överens om att de skulle skicka det på em.
Fick inga dagen efter (fredag) ej heller på måndagen. På tisdagen kom anslutningen men inga skruvar!!.
Påminde de också om jag ville ha ett riktigt kvitto och inte bara ett kortköpskvitto. Där står ju inte vad det är.
Mail och telefon.
Ytterligare en dag och nu kom skruvarna.
Dags för montage. Borra hål, skruva fast flaskan och anslöt inkommande slang.
Tar nu bort skyddshatten för utgående gas.
DET ÄR INTE SAMMA KOPPLING!!!!
Jag frågade speciellt när jag var på plats - ÄR NU ALLT MED? bara att ansluta? JA!
Ringer igen och får till svar, jo men det är ju en tysk flaska så du måste ha en adapter.
Skicka en sådan då och glöm inte kvittot som jag skulle ha på inköpet.
Kom ingen dagen efter. utan nästa dag
HÖR NU OCH HÄPNA!!
En begagnad adapter som de ville jag skulle betala fullt pris för, 185 kr.
och fortfarande inget kvitto.
Tänk på att det finns oseriösa firmor när ni handlar
Adapter: http://www.fritidstillbehor.se/varm...tiler/tillbehor/mellankoppling-m-inv.-gan.php

Jag skulle installera en fast gasoltub i HB. Det närmaste för mig var Helsingborg. (2x10 mil)
Ringer och får pris samt att de skall ställa undan en till mig. Kommer om två dagar och hämtar grejorna.
Väl på plats saknas anslutningen och långa skruvar. Kom överens om att de skulle skicka det på em.
Fick inga dagen efter (fredag) ej heller på måndagen. På tisdagen kom anslutningen men inga skruvar!!.
Påminde de också om jag ville ha ett riktigt kvitto och inte bara ett kortköpskvitto. Där står ju inte vad det är.
Mail och telefon.
Ytterligare en dag och nu kom skruvarna.
Dags för montage. Borra hål, skruva fast flaskan och anslöt inkommande slang.
Tar nu bort skyddshatten för utgående gas.
DET ÄR INTE SAMMA KOPPLING!!!!
Jag frågade speciellt när jag var på plats - ÄR NU ALLT MED? bara att ansluta? JA!
Ringer igen och får till svar, jo men det är ju en tysk flaska så du måste ha en adapter.
Skicka en sådan då och glöm inte kvittot som jag skulle ha på inköpet.
Kom ingen dagen efter. utan nästa dag
HÖR NU OCH HÄPNA!!
En begagnad adapter som de ville jag skulle betala fullt pris för, 185 kr.
och fortfarande inget kvitto.
Tänk på att det finns oseriösa firmor när ni handlar
Adapter: http://www.fritidstillbehor.se/varm...tiler/tillbehor/mellankoppling-m-inv.-gan.php