• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Startspärr

BYmåla

HBK Medlem
Kommun
Kyrkhult
HBK-Nr
39890
Medlemskap
2025
Hej, köpte en Dethleff T6611 2004 förra veckan, med 2,8 motorn. Allt fungerade som det skulle, stannade o tanka och körde vidare hemåt, efter ca 10 mil så tändes ABS lampan, en liten stund senare provade jag tutan, då tändes lampan för startspärren, körde vidare hem o parkerade på infarten.
Efter det går det inte o starta, startmotorn snurrar på fint. Har googlat o läst en del tips men inget som löst det. Skickade efter en Bypass o sätta i OBD, inte hjälpte det. Var inne hos en MekoPartner för o beställa ”antennen” som sitter vid tändningslåset, de kunde inte fixa någon, sa jag får prova utomlands.
Köpte h-b utan garanti, vill ju ut o köra nu. Någon som har bra tips på jag löser detta.
Mvh Mikael

Välkommen till HBK. Har du provat med reservnyckeln? Jag vet att någon satt en knapp som kopplar förbi spärren, hur man gör vet jag inte tyvärr.

Tillbaka
Toppen