• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Startproblem

BMSS

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
38588
Medlemskap
2024
Har en Husbil 2011 med 3,0 motor den har stått ute över vintern när jag försökte starta den lyser all instrumentbelysning som vanligt och glödning görs vrider om nyckeln och inget händer inte ens ett klickande, bytte batteri, men felet kvarstod, någon som vet eller har eventuella tips?
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Har en Husbil 2011 med 3,0 motor den har stått ute över vintern när jag försökte starta den lyser all instrumentbelysning som vanligt och glödning görs vrider om nyckeln och inget händer inte ens ett klickande, bytte batteri, men felet kvarstod, någon som vet eller har eventuella tips?
Lite lång tråd som jag gjort. Har samma motor som du och hade samma fel. Fick dra en extra jordkabel i motorrummet. Löste felet. Billig fix. 2 muttrar 4 stora brickor och en jordfläta. 60 kr.

Läs min tråd mycket noga o kolla på bilder. Läs även andra som skrivit i min tråd. Vanligt med jordfel. Du kommer fixa det ska du se.

Ge sen gärna återkoppling hur det gick. Lycka till.


 
Senast ändrad:
Toppen