• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

STARTHJÄLP.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025
Hej HB vänner å god fortsättning på det nya året. Fick reklam ifrån Biltema där fanns några olika modeller av starthjälp . Är nån som köpt en sån å kan tipsa om bra kvalitet. Känns bra att ha en sån, både till HB , mc å Pb.tacksam för olika tips. MVH Fransen.

Huzbilen

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2025
Sv: STARTHJÄLP.

I nr 1 2015 så har tidningen Husbil & Camping testat 8 st olika starthjälp. Kanske kan det vara något att utgå ifrån.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Hej HB vänner å god fortsättning på det nya året. Fick reklam ifrån Biltema där fanns några olika modeller av starthjälp . Är nån som köpt en sån å kan tipsa om bra kvalitet. Känns bra att ha en sån, både till HB , mc å Pb.tacksam för olika tips. MVH Fransen.

Ifall du söker "bra kvalitet" så är inte Jula, Biltema's, m.m. "No name" starthjälp inte så bra, men duger, håller väl ett par år, jag har nog slängt 2-3st sådana genom åren.
Har just nu en Black&Decker starthjälp den har hängt med och missköts i några år nu, och "still going strong"
Jag har denna modell: https://www.youtube.com/watch?v=7DiiuQ8hcsw
Men den finns nog inte längre, däremot finns andra modeller.

Annars kan de små "Micro-start" vara ett tips, får ju rum i en packväska på mc'n.
https://www.youtube.com/watch?v=HBZlz9DR_Qg

F

F.d. 53012

Guest

Köpte den blå på 1100 w fungerar bra pga av sin styrka hade tidigare en mindre på 600 W även den från Biltema höll 7 år men var lite svag och. Köp den på 1100 W för 799:- finns säkert bättre men kostar då 2500:- inte värt det när man inte använder den så ofta. Kommer säkert mycket åsikter efter det.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Köpte den blå på 1100 w fungerar bra pga av sin styrka hade tidigare en mindre på 600 W även den från Biltema höll 7 år men var lite svag och. Köp den på 1100 W för 799:- finns säkert bättre men kostar då 2500:- inte värt det när man inte använder den så ofta. Kommer säkert mycket åsikter efter det.

Jag håller med dej, dom blir ofta liggandes och laddar ur sig, och när man som bäst behöver den så är starthjälpen kanske urladdad, har man då köpt en för <400kr, så svider det lite mindre.
Din blå på 1100A var en riktig best 8KG!!

Ett knep med de svaga starthjälparna är att koppla på det och låta sitta på någon minut så ström hinner rusa över i det hjälpbehövande batteriet, innan man gör startförsök.

Jag gav 700kr för min B&D den står och skräpar i garaget, men har även en lågprismodell som jag lagt i husbilen, den har även kompressor som kan komma till nytta, tror jag gav runt 400kr för den på Jula.

Joffe

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025

Är du medlem i Motormännen finns det små nätta starthjälp med mycket kraft att köpa.

Ja just det, medlem betalar ung. 2000 spänn, inte medlem var väl 2300( inte säker). Jag har just varit på ICA och hämtat min som jag köpte på nätet för under 500 spänn. Man väntar ju bara på ett tillfälle att få prova den, ty allt vad jag sett så är den lilla j-n nästan onaturlig. Den som väntar får se.

F

F.d. 53012

Guest

Har mycket an som kan behöva starthjälp MC vattenskoter snöskoter husbil o 3 bilar plus gräsklippare den kommer till användning men uppladdningen tar lite lång tid runt 40-50 timmar enligt instruktionsboken.

Toppen