• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Startar inte

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Startar inte

Vad skönt att det verkar fixa sig! :)

Jag funderar dock över en sak. Har du tillägget Assistansförsäkring i Folksam? Det verkar som om du citerar villkoren för räddningsdelen i den vanliga helförsäkringen.

:-/<rister
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

Hej....näää... jag såg att jag inte hade assistans..... men jag har räddning.... där är 1000.- i självrisk.... men vad skillnaden är mellan assistans och räddning är vet jag inte....
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

I stora drag gäller detta ,,assistans betalas årsvis 4-600kr, räddning 1000-1500 varje gång du använder den ,,assistans täcker ofta upp mer än räddnings,,
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

Assistans = då ingår att dom svara i telefon när man ringer:twitcy:
Det är väl den skillnaden som drabbat Peter:rolleyes:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Startar inte

Jag har behövt använda min Folksam försäkring två gånger de senaste åren. Har funkat klockrent.

Vi small ihop med en värdetransportbil i södra Kroatien i somras, våra ytterbackspeglar slog ihop, eftersom de kom över på vår sida på en smal bergsväg. Det höll på att utveckla sig till en onödigt spännande händelse men lugnade dessbättre ner sig. Jag ringde Folksam assistans och de började förbereda för att hjälpa mig. Jag kunde dock tejpa ihop ytterbackspegeln och kunde avblåsa både assistans och rättshjälpsdelen.

Jag har också blivit påbackad av ett lågt staket vid Talisker-destilleriet på Isle of Sky på Skottland i fjol! :) Den skadan reglerades snabbt och effektivt när vi kom hem.

Jag är idag en väldig nöjd försäkringstagare i Folksam.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

Hej Krinil...

Kan bara säga att jag är glad :spinny: för din skull att det har gått så lätt med FOLKSAM för dig... Jag önskar ocksa att det hade fungerat för min del.... men det är ju så när det inte fungerar..... och om man vill ha en kvalitetssäkring..... då måste man titta på det som inte har fungerat.... Och det är tyvärr just vad mitt ärende inte gjorde....hoppas jag inte tar glädjen ifrån dig för det är inte min mening.... men jag vill också känna mig väl bemöt av en (FOLKSAM) som jag har ett ekonomiskt avtal med
Önskar dig och alla andra på HB-klubben en fin kväll

Peter & Wovi o Criss
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Startar inte

Det var inte någon kommentar på din situation, det var för att jag inte håller med Harvars generella utlåtande att försäkringar alltid är kass.

Jag tycker att du blivit riktigt dåligt bemött, muskatten.

:-/<rister
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

Eftersom FOLKSAM fortfarande undanlåter att ringa till mig så kontaktade jag i dag bl.a FOLKSAM....

1/ Konsumenternas vägledning för bl.a försäkring Hem - Konsumenternas.se#

De sa att de bara ger rådgivning... men han var nyfiken och undrade om jag i korthet ville dra ärendet... det gjorde jag...
Sen sa han att ett försäkringsbolag i en sådan situation skall återkomma skyndsamt...... TACK.!

2/ FOLKSAMS KUNDOMMBUDSMANNEN

Hon sa att de tittar bara på om man följt lagar i ett beslut... men hon ville också höra min storry.... Sen sa hon att jag skall koppla dig till en chef..... och 5 min senare var jag bortkopplad..... så jag ringde upp igen.....
Efter mycket väntande så blev jag kopplad till en chef inom skadereglering....Än en gång berättade jag min storry.... Och i stort sätt var det enda han sa att han beklagar att det har gått till såhär.... jag försökte ödmjukt att säga att mitt förtroende för FOLKSAM är väldigt lågt och att jag har vid detta samtal ca 50 min utlands mobilkostnad till FOLKSAM.... men han lysnade inte utan gled in på att han skall kontakta den lokala chefen på skadeenheten så får de se vad de kommer fram till..... och hon kommer nog i slutet av veckan att höra sig av till mig.... Inshalar..:twitcy:

Skulle så vara att det framkommer något positivt så skall jag informera er om detta.....

Ha en bra dag alla HB:are....

Peter & Wowi o Criss
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Folkasam

Jag blev inte besviken när FOLKSAM inte hörde av sig i fredags som de hade lovat mig..... för nu är förtroendet så lågt som det bara kan bli....
Nästan hela måndagen (igår) gick.... När det plötsligt damp ett mail ner från FOLKSAM..... :wideeyed:.... det känndes verkligen spännade att öppna mailet....
Folksam skrev nu att de bleklagar händelserna (även tidigare med möss som gnagde av elkablar).... Så nu erbjuder de mig ett nytt larm till full kostnad.... och som grädde på mosen.... Och så slipper jag betala någon självrisk. :swoon:...
Man får nu buga och tacka FOLKSAM:yes:.......

Men snälla FOLKSAM måste det vara så här komplicerad att göra rätt.?

Så det blev ett lyckligt slut på två tråkig händelser.... I morgon börjar jag färden mot Athens flygplats för att sända Criss till Lasse i Sverige den 2/12... sen kör jag ner till Peloponnesien....

Varma hälsningar
Peter & Wovi o Criss
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Startar inte

Hej i gen....

Nu har jag försökt i Thessaloniki med den största HB-firman att försöka fixa eller byta larmet.... I denna region av europa använder vi inte HB-larm....??..... för har har vi ingen användning av det, så vi kan inte hjälpa dig..... Finns det någon i denna region som kan hjälpa mig med larmet.?..... nej.!
Nu är vi i Athen.....och jag har pratat med firman Caravan Expert... de gav nästan samma svar som firman i Thessaloniki..... Efter flera tim letande på nätet hittade jag och ringde en firma..... Speltec..... De sysslar med larm så jag fick en tid nu på måndag kl 10.00....
Hoppas detta fungerar nu...... annars tänkte jag att jag köper ett nytt larm och monterar det själv.... även om jag aldrig har gjort det tidigare....Just nu har jag ett annat larm.... Criss skäller i tid och otid när hon hör ljud utanför HB:en.... problemet med henne är att hon är svår att stänga av....

Önskar alla här på HB-klubben en skööön fredagskväll

Peter & Wovi o Criss (Criss åker med Lasse till Sverige på söndag)

Foto.... Dogalarm
 

Bilagor

  • Dog_Car_Alarm_System.jpg
    Dog_Car_Alarm_System.jpg
    24,7 KB · Visningar: 332
Senast ändrad:
Toppen