Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
ÄÄNNTTTLLIIGGEEENNN..... nu har jag satt på en ny "regulator".... och sen var det bara att starta..... trodde jag ..... det visar sig att all min diesel har tydligen runnit ur tanken så nu är tanken helt tom.... jag hällde på ca 5-7 liter som jag i en reservdunk, men inte ville den starta..... Jag minns när jag var hos Fiat i Heraklion och de sa att jag kunde starta motorn så hörde jag hur en bränslepump pumpade in diesel och förstår nu att pumpen fyllde det hålrum som hade blivit tömt när man tar loss regulatorn och diesel rinner ut... men nu hörde jag inte pumpen och det kan bara betyda att där är helt inte nog med diesel för att pumpen skall pumpa upp diesel.... eller så finns där fler kablar som Wovi har tuggat av .... Nu undrar jag om jag fyller på mer diesel måste jag då lufta systemet eller det skall rinna till själv. Motorn är den TDJ 2,8 2005 nu om det har någon betydelse ..... "han där uppe" sätter mig verkligen på hårda prövningar för stunden ....
Är det en -05 så är det en JTD o den behöver inte luftas. Fast det kan vara lång fjäder
Tusen tack för svaret Håkan.... men vad menar du med att det kan vara en lång fjäder...
Frågan är om den stora O-ringen behövs, finns ett kit utan den !
Fiat Ducato 2.0 & 2.8 JTD High Pressure Fuel Pump Regulator repair kit | eBay
Kan vara olika beroende på motortyp och år.
Edit: Ytterligare packningar utan stora O-ringen.
Fiat Ducato Fuel Pump Pressure Regulator seal kit to fit Bosch 0281002500 | eBay
Har du en krocksensor som du eller Vovvi kanske kommit åt? Den brukar sitta framför passagerarsätet framför A-stolpen.
Den skall stänga av bränslepumpen i händelse av krock, men det kan räcka med att den får en stöt eller att någon sparkar till den.
Den har en återställningsknapp som man skall trycka in om den löst ut.