• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Star tron

F

F.d. 24369

Guest
Hej !
Är det någon som provat hälla STAR TRON i tanken ? Om ni gjort det har det blivit bättre effekt eller mindre förbruknig på era bilar. Har läst och hört så mycket om detta "undermedel" brukar vara försiktigt med sådant.

Annica & Gert

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2116
Medlemskap
2025
Sv: Star tron

Har använt det en månad nu och det verkar som förbrukningen minskar.
Ligger nu på 0,9 l/ mil på en 3.500kg s bil.
//Gert

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Har snart använt en flaska - inte märkt nån nämnvärd skillnad.
Det har inte blivit sämre iallafall! :)
Ska hälla i lite mer nästa vecka inför vinterförvaringen.

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:) Hei.

Vi har brukt StarTron på turen fra Norge til Marbella i Spania med godt
resultat.
Noe reduksjon i forbruk, men vanskelig å være helt sikker grunnet
variasjon i kjøreforhold som motorveier, fjelloverganger, bykjøring etc.

Motoren går merkbart stillere og diesel vannvarmeren er nesten lydløs.
Coupevarmeren er ikke testet enda, her er det opp mot 30 varmegrader,
men det blir vel en test av den på hjemmveien ultimo november:cool:
Kan anbefales.

Hilsen Atle.

F

F.d. 52945

Guest

Hej, var kan man inhandla detta "undermedel"?

Mvh
Pilot

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Hej
Man kan läsa om produkten att mana ska ha med ett reservfilter.

"Vid användning av STARTRON rekommenderas att Du alltid har reservfilter till hands. Fyll helst på STARTRON innan Du fyller på bränsle för att få bästa blandning i tanken. Full effekt nås efter 48 timmar."

Är det någon som behövt byta sitt filter?

Lennart

F

F.d. 52945

Guest

Menas det dieselfilter? Låter avancerat och invecklat.

//Pilot

F

F.d. 53011

Guest

Har använt det hela säsongen i två olika husbilar , större delen av milen i en Renault med 2,5 lit. motorn på 146 hk och ganska snabbt blev den lite kvickare i gasresponsen och rappare vilket var precis vad jag önskade mig. Efter några tankningar kan jag nog säga att förbrukn. sjönk något också men framför allt fick jag en rappare motor med finare gång. Bil nr 2 är en Helintegrerad Bürstner med 2,3 lit. 130 hk vilket jag var ganska skeptisk till från start och jag upplevde den också som trög. Körde på StarTron från början och kan nu efter ett par hundra mil säga att jag inte riktigt förstår hur det gått till men nu är den näst intill rapp! Förbrukn. kan jag inte uttala mig om då jag aldrig kört den utan StarTron. Har aldrig trott på mirakelmedel men här lägger jag mig platt! Klart är nog att olika motortyper (kanske även exemplar) svarar olika på medlet vilket ju också framgår av svaren här men absolut värt att testa. Det där med påverkan på Webasto/Ebersprächer låter intressant , ska tipsa bekanta med såna.

/Bengt

Carl-Axel

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026

Hej
jag har letat efter Startron och hittar en flaska på 237 ml inte 1000 ml som på bilden.
Den kan beställas från www.Watski.com och hämtas i deras butiks återförsäljare 288:- för en lite flaska på 237 ml/ 1000 l
Doseringen till 50 l bränsle skulle bli 12 ml ( ett litet bak mått på 15 ml har jag i köskslådan. )
Varför det anges att man ska ha ett nytt bränslefilter till hands har jag inte hittat dock, ett på Meconomen ska dom ha 310 kr för, inte heller säger dom hur ofta det ska bytas, varje tankning kanske eller bara första gången, kan du inte hitta och byta själv så får man kanske sätta en etta framför priset)
Nu hade ju Fiat gåt ut och rekommenderat Startron då den diesel som tillverkas inte är bra längre utan innehåller" kottar eller vad det var", en Fiat hade kommit in på tre cylindrar tre cylindrar vilket berodde på en igensatt spridare. Kan detta undvikas så är det kanske värt pengarna med Startron.
Jag har Preem i tanken och här är det säkert massor med skog i vilket kan ge igensättning eller algbildning båt motorer har ju detta problem så varför inte våra bilmotorer.
Jag vet inte om någon av bränsleleverantörerna här hemma har vanlig gammaldags diesel, i så fall får man leta sig dit. Det är ju något fel i alla fall på soppan då bränsleförbrukningen sänks med 10 % vid tankning utanför Sverige.
Fortsätter det så här får väl alla snart dyra extrakostnader bara för man tror att tillsatta inhemska bränslealternativ ska vara bra för miljön, fast det ökar förbrukningen i motsvarande grad, så vi är tillbaks på ruta 1 igen.
Samma gäller bensinmotorer med tillsatt etanol som bara ökar volymen inte n-värdet.
Hälsningar
Carl-Axel

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Hej
Man kan läsa om produkten att mana ska ha med ett reservfilter.

"Vid användning av STARTRON rekommenderas att Du alltid har reservfilter till hands. Fyll helst på STARTRON innan Du fyller på bränsle för att få bästa blandning i tanken. Full effekt nås efter 48 timmar."

Är det någon som behövt byta sitt filter?

Lennart

Några fler erfarenheter av Startron? Är det någon som behövt byta sitt filter?
Se för övrigt en liten artikel i senaste nr av Husbilen sid 10.
Lennart

Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Man kan ta för givet att dessa undermedel INTE fungerar!

OM dom gorde det, då skulle EUs CO2 åtagande kunna lösas med en slurk extra tillsats i bränslet.......skulle inte tro det.

Bevisbördan ligger hos försäljaren, var är de vetanskapliga bevisen?

Sen kan man välja att tro på detta, helt OK, vi har ju religionsfrihet i Sverige.

F

F.d. 9418

Guest

det finns flera vetenskapliga tester av bla diesel tillsatser som bla gjorts i England och tyskland.95% av dessa var helt verkningslösa bla mot förhindrande av bakterietillväxt.Jag skälv har varit ut för flera olika tillsatser som kunder hällt i utan verkan.Hur vida Startron funkar vet jag inte , men man kan ju kolla om den har bor som medel i sig.

Toppen