Sv: Star tron
Hej
jag har letat efter Startron och hittar en flaska på 237 ml inte 1000 ml som på bilden.
Den kan beställas från
www.Watski.com och hämtas i deras butiks återförsäljare 288:- för en lite flaska på 237 ml/ 1000 l
Doseringen till 50 l bränsle skulle bli 12 ml ( ett litet bak mått på 15 ml har jag i köskslådan. )
Varför det anges att man ska ha ett nytt bränslefilter till hands har jag inte hittat dock, ett på Meconomen ska dom ha 310 kr för, inte heller säger dom hur ofta det ska bytas, varje tankning kanske eller bara första gången, kan du inte hitta och byta själv så får man kanske sätta en etta framför priset)
Nu hade ju Fiat gåt ut och rekommenderat Startron då den diesel som tillverkas inte är bra längre utan innehåller" kottar eller vad det var", en Fiat hade kommit in på tre cylindrar tre cylindrar vilket berodde på en igensatt spridare. Kan detta undvikas så är det kanske värt pengarna med Startron.
Jag har Preem i tanken och här är det säkert massor med skog i vilket kan ge igensättning eller algbildning båt motorer har ju detta problem så varför inte våra bilmotorer.
Jag vet inte om någon av bränsleleverantörerna här hemma har vanlig gammaldags diesel, i så fall får man leta sig dit. Det är ju något fel i alla fall på soppan då bränsleförbrukningen sänks med 10 % vid tankning utanför Sverige.
Fortsätter det så här får väl alla snart dyra extrakostnader bara för man tror att tillsatta inhemska bränslealternativ ska vara bra för miljön, fast det ökar förbrukningen i motsvarande grad, så vi är tillbaks på ruta 1 igen.
Samma gäller bensinmotorer med tillsatt etanol som bara ökar volymen inte n-värdet.
Hälsningar
Carl-Axel