• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stötdämpare

F

F.d. 1047

Guest
Hej, jag har problem med att hitta vilka stötdämpare man ska ha till Hymer 644B 99:a.
Finns det någon som vet något. Behöver byta innan Elmia :)

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Stötdämpare

Hejsan, vad är problemet, hittar du inga alls eller vet du inte vilken lastvikt du skall välja.

Vilken bil har du..... En Fiat troligen.
På t.ex. Mekonomen finns det fem olika bak att välja på beroende på lastvikt och prisklass. Är det det som är problemet, då borde det gå att söka på ditt reg.nr. och komma fram till rätt dämpare om det är bak, eller kommer det då upp flera att välja på?
Om det är dämpare/fjäderben till fram så finns det också olika prisgrupp att välja på.

M.v.h. JANKRO.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja 5 forskjellige om det er Fiat der bak, pluss et par varianter med alko bakstilling. 644 har vært bygget på flere varianter, fra ren Fiat med største mulige aksellast bak til ALKO tandem aksling.

F

F.d. 1047

Guest

Hej,
tack för svaren. Mail har skickats till Fiat för tydligen är det någon information som fattas på regbeviset. Har varit i kontakt med Mekonomen mm. Får se om Fiat kan lösa problemet. Det är stötdämpare fram det gäller.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Framme er det litt enklere - 1999 to muligheter: største vanlig Fiat Ducato med 15 tommers hjul og Ducato Maxi med 16 tommer. En så stor husbil bruker minst 3500 kg totalvekt. Tror du ender med orginale Fiat dempere.

Toppen