• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Störande ljud+ränder i TV (Oyster85)

Molly

HBK Medlem
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2025
Kan någon förklara varför det är ett störande ljud 0ch ränder på tv. Är det någon som har en uppfattning om vad det kan var för fel?

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Störande ljud+ränder i TV (Oyster85)

Troligen störningar "utifrån". Har du en inverter, som ger 230 V, inkopplad? De stör ofta. Även en del LEDlampor. Slå av så mycket som möjligt i tur och ordning, tills ränderna försvinner.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Vi köpte en Andersson tv på Netonnet,den funkade inte med lyster så vi bytte hos jr Larmservice
Anders

Molly

HBK Medlem
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2025

Har ingen inverter och LEDlampor kollade.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Solpanel med regulator kan störa.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En enkel løsning er å skjerme kabelen mellom Oyster boksen og tv. Hadde samme problem på vår første husbil med Oyster, der var det laderen fra 230V som laget støy. Byttet til skjermet SCART kabel og problemet forsvant.

Gurra P

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1932
Medlemskap
2025

Samma erfarenhet av Andersson. Hade en äldre Andersson som funkade men när jag köpte en ny Andersson så fick jag störningar på bild och ljud,bytte till en LTC som funkar perfekt.

Toppen