Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det vore kul, men samtidigt är det ju i huvudsak förbjudet att köra i terrängen, och eftersom vi är så många numera har vi ögonen på oss på ett helt annat sätt än förut, så det blir nog inte. Tittade på en mycket liten camper byggd på om jag minns rätt en 933 Valpen, då var jag riktigt sugen, kan man ha en andra-husbil? Annars har nog en hel del folk blivit ganska förvånade när dom hittar en liten helintegrerad husbil på ganska udda ställen också. Både i naturen på sommarhalvåret och i snön på vintern!Vi har testat det "att komma fram överallt" i några år, Cheva pickup 4x4 med lågväxel och diffspärrar och en camper på flaket.
Spännande att klättra ut till platser dit husbilen aldrig kunnat ta sig![]()
Detta är lite fascinerande när man ser dom stora bilarna byggda på lastbilar 4/6 hjulsdrivna i 9 fall av 10 tyska,var kör man dessa?Det vore kul, men samtidigt är det ju i huvudsak förbjudet att köra i terrängen, och eftersom vi är så många numera har vi ögonen på oss på ett helt annat sätt än förut, så det blir nog inte. Tittade på en mycket liten camper byggd på om jag minns rätt en 933 Valpen, då var jag riktigt sugen, kan man ha en andra-husbil? Annars har nog en hel del folk blivit ganska förvånade när dom hittar en liten helintegrerad husbil på ganska udda ställen också. Både i naturen på sommarhalvåret och i snön på vintern!![]()
Mellan krogen o skogenDetta är lite fascinerande när man ser dom stora bilarna byggda på lastbilar 4/6 hjulsdrivna i 9 fall av 10 tyska,var kör man dessa?
Lite utanför ämnet...
Eller mellan tappen och krogen och uppställningsplatsen?! Dom är ju inte direkt billiga att driva, tar väl en 3-10L/mil beroende på användning.Mellan krogen o skogen
Jorden runt kanske
Ja har man dom måste man ju använda domJag kör alltid ned stödben även om bilen är helt i våg,för stabiliteten bil rör sig inte det minsta när man rör sig i bilen eller hård vind
Går under 2 litern milen…Eller mellan tappen och krogen och uppställningsplatsen?! Dom är ju inte direkt billiga att driva, tar väl en 3-10L/mil beroende på användning.
Ja har man dom måste man ju använda dom, annars har man ju kastat bort en rejäl slant, enda tillfället jag skulle behöva något sådant är
vid stark sidvind när man står högt upp ute på västkusten, men jag köpte ett par sådana där lösa som man har till husvagnar på en loppis
dom gör jobbet i sådant fall. Annars är vi inte särskilt känsliga för att det rör sig, vi har ju båt, och den är ju aldrig helt stilla!
Ursäkta dubbelposten, jag blev avbruten!![]()
Vilken?Går under 2 litern milen…
OK, lite extra tråddrift.Detta är lite fascinerande när man ser dom stora bilarna byggda på lastbilar 4/6 hjulsdrivna i 9 fall av 10 tyska,var kör man dessa?
Förr var det viktigt att dra ner tv- antennen på husvagnen om inte stödbenen var nere, så den inte kom i svängning.
Ja så är det ju. Nu har jag som sagt inte det problemet för jag tittar inte på TV.Och drar man ner tv-antennen, så anar säkert folk vad man tänker göra...
Pålle