F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag letar också stödben fram då rörelser i alkoven på en Bütstner 747 blir väldigt stora i andra änden. Har tittat på AL-KO och de har en lösning liknande den ovan.
http://www.husvagnsbranschen.se/media/NYHETSBLAD C04-30A-32A.pdf
//Martin
Hej Lasse är det möjligt att få bilder och ritning på fästerna?Sv: Stödben fram på en Ducato x250
Tycker att Alko´s stödben Clickfix är rejälare men de ingen lösning för framaxeln. Är själv konstruktör och ritade ett fäste som man monterar under domkraftsfästet med en M12 bult. Jag lämnade ritningen till en verkstad som kan laserskära rostfri plåt och svetsa ihop delarna. Problemet är att få upp stödbenet så att det blir tillräcklig frigång mot marken. I samma veva så förlängde jag stången till veven cirka 230 mm. Nu kan jag enkelt använda en batteridriven borrmaskin och köra upp/ner benen utan att krypa under bilen för att leta efter stödbensstången. Kalaset har kostat mig cirka 1000 kr för bägge.
Den som är intresserad kan kontakta mig för bilder. Mvh Lasse
Tror du att man skulle kunna få del av den ritningen? Med vänlig hälsning, Nicklas.Sv: Stödben fram på en Ducato x250
Tycker att Alko´s stödben Clickfix är rejälare men de ingen lösning för framaxeln. Är själv konstruktör och ritade ett fäste som man monterar under domkraftsfästet med en M12 bult. Jag lämnade ritningen till en verkstad som kan laserskära rostfri plåt och svetsa ihop delarna. Problemet är att få upp stödbenet så att det blir tillräcklig frigång mot marken. I samma veva så förlängde jag stången till veven cirka 230 mm. Nu kan jag enkelt använda en batteridriven borrmaskin och köra upp/ner benen utan att krypa under bilen för att leta efter stödbensstången. Kalaset har kostat mig cirka 1000 kr för bägge.
Den som är intresserad kan kontakta mig för bilder. Mvh Lasse