Sv: Ställplatsguiden 2016
Häng med lite nu...

Några av problemen ni nämner finns det lösningar på, även om de kanske inte är hundraprocentiga.
Tryck här med din dator eller platta eller telefon:
Ställplatser | Husbil & Husvagn
Nu borde ni få upp en karta, med både telefon och dator kan jag välja vilken kategori jag vill visa: Alla, Camping, Ställplats, Rastplats.
Trycker man på rastplatser visas inga platser så de kanske är i startfasen med en bättre kategorisering? Vad vet jag, det skulle ju kunna vara ett tekniskt funktionsfel för bara mig lika gärna.
Med dator är det inte så krångligt, tryck på en plupp på kartan och därefter trycker man på namnet som dykt upp i bubblan.
Nu blir man skickad till informationen för platsen, i telefonen blir det lite mickligare efter man tryckt på plupp och därefter namnet, själva namnet visas i nederkant av skärmen, lägg ett finger där nere och dra uppåt för att visa platsens information och eventuell bild.
Leta efter orden:
Öppna i google maps när ni fått upp platsens information. Tryck på den knappen.
Med datorn har man väl ingen överdriven nytta av den knappen då man blir skickat till google maps (från en karta till en annan) men i telefonen gör den underverk, trycker man på den öppnas nämligen appen google maps och viiips så har man positionen i en hygglig navigator.
Men ja, så länge vi har roaming så skulle en fil för nedladdning gjort susen.
mvh jocke