• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser

F

F.d. 25310

Guest
Hej
Har letat men hittar inget.
Är det någon som har HBK´s Ställplatslista i CSV format??

Christer

F

F.d. 25310

Guest
Sv: Ställplatser

Hej
Tack, men det blir fel format (GPX).
Det kanske går att konvertera till CSV??

Christer

F

F.d. 25310

Guest

Hej
Ja du svårt att säga vad det blir
Sol i norr svarta moln i söder, ser nästan ut som snö moln

Tror inte det blir så jättebra men men

C

F

F.d. 25310

Guest

Jo det stämmer, idag är det Söndag så det kan vara lite tunt vad som är öppet.
Vid stora torget finns dock Ljungblads, bra fika, men inte så mysigt.

C

F

F.d. 25310

Guest

Tack Anders
Visste väl att du kunde fixa det.
Det fanns ju en hel del mer kul att lägga in.

C

F

F.d. 25310

Guest

Ok, mer strul, CSV Filen nu konverterad till KML Format för Pioneer, men positionerna är utan för kart bild, så jag får inte upp något.
När jag matar oin Koordinater manuellt får jag oftast lägga till en nolla på Östliga koordinaten.
Kan det vara så även här??

Christer

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej
Har letat men hittar inget.
Är det någon som har HBK´s Ställplatslista i CSV format??

Christer
Hej du Nylind, jag saknar numera också csv-filer för användning i vanlig GPS, tråkigt att tillgängligheten av dessa blivit som "du och jag tycks uppleva detta"! Hämtar numera det jag behöver till mina GPS'er externt HBK.

Bra iniativ Nylind att ta upp problemet på denna tråd och för att lägga till en dimension av problemet, så vet man numera inte vad de filer som finns representerar/innehåller, inte heller kvaliten på dem.

Hur och varför Alingsåsdiskussionen förs under under denna rubrik förstår jag inte (skapa en egen tråd/lättja?), i övrigt hoppas jag få mer klarhet i just rubrikens ämne!
"För närvarande är detta med csv-filer vildvuxet och i förhållande till i varje fall mina behov oklart, osäkert, otydligt .... svåranvänt ... "!
/ Hälsar en bedrövad Relax

F

F.d. 25310

Guest

Hej Relax
Ja jag kan hålla med dig, varför inte ha det samlat på en plats, så man slipper leta i trådar, får inte sökfunktionen till att hitta det.
Sen är det en uppsjö av format till alla olika GPS.
Har en del Appar på min Iphone fungerar utmärkt, men tyckte det kunde va kul att ha dom i Navigatorn i Husbilen.

Jönköpings paret bara hoppade in, kände att jag inte ville nonchalera dom på grund av fel forum.

Christer

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Hej du Nylind, jag saknar numera också csv-filer för användning i vanlig GPS, tråkigt att tillgängligheten av dessa blivit som "du och jag tycks uppleva detta"! Hämtar numera det jag behöver till mina GPS'er externt HBK.

Bra iniativ Nylind att ta upp problemet på denna tråd och för att lägga till en dimension av problemet, så vet man numera inte vad de filer som finns representerar/innehåller, inte heller kvaliten på dem.

Hur och varför Alingsåsdiskussionen förs under under denna rubrik förstår jag inte (skapa en egen tråd/lättja?), i övrigt hoppas jag få mer klarhet i just rubrikens ämne!
"För närvarande är detta med csv-filer vildvuxet och i förhållande till i varje fall mina behov oklart, osäkert, otydligt .... svåranvänt ... "!
/ Hälsar en bedrövad Relax

Ursäkta!

Toppen